معرفی بهترین مکان‌های تفریحی هرمزگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

هرمزگان یکی از زیباترین استان های جنوبی کشور است که جزایر زیبای بسیاری دارد. مانند بسیاری از شهرهای جنوبی دیگر ایران، هرمزگان هم در فصل‌های پاییز و زمستان مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر منطقه‌ای با آب و هوای گرم است؛ به همین دلیل بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا در فصل‌های خنک‌تر سال به هرمزگان سفر کنند. اگر شما هم قصد دارید تا امسال سفری به هرمزگان داشته باشید، باید حتما با جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هرمزگان آشنا باشید تا برنامه سفر خود را بریزید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری هرمزگان، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دره رنگین کمان

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی هرمزگان، دره رنگین کمان است. همان‌طور که از نام این دره پیداست، خاک آن دارای مواد معدنی است که آن را به رنگ‌های گوناگون درآورده است. این دره از بسیاری جهات اهمیت زیادی برای ایران دارد. علاوه بر این که دره رنگین کمان یکی از زیباترین دره‌ها و مکان‌های دیدنی ایران است، خاک این دره دارای خاصیت دارویی هم است. همان طور باید متذکر شد که در این دره فلزاتی مشاهده شده است که در کل آسیا نظیر آن‌ها پیدا نمی‌شود. مردم محلی هم صنایع دستی خود را با استفاده از خاک دره رنگین کمان درست می‌کنند. اگر می‌خواهید به استان هرمزگان سفر کنید، به هیچ عنوان بازدید از دره رنگین کمان را از دست ندهید.

 

قلعه پرتغالی‌ها

با وجود این که این قلعه روزی جایگاه و پناهگاه استعمارگران بوده است، اما امروزه از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی هرمزگان یاد می‌شود. این قلعه که با نام قلعه پرتغالی‌ها شناخته می‌شود، در جزیره هرمز قرار داشته و توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است. پرتغالی‌ها این قلعه را به عنوان یک دژ نظامی و همچنین پناهگاهی برای خود و خانواده‌شان ساخته بودند. آن‌ها با این قلعه می‌توانستند کنترل بهتری بر هندیان و آب‌های خلیج فارس داشته باشند. در این قلعه علاوه بر بنای زیبا می‌توان توپ‌های جنگی پرتغالی‌ها را هم مشاهده کرد که در آن زمان توسط پرتغالی‌ها به این دره انتقال پیدا کرده بود.

جنگل حرا

جنگل حرا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی هرمزگان برای افرادی است که به طبیعت علاقه دارند. درختان این جنگل در آب ریشه داشته و هنگام جزر و مد و زمانی که آب پایین می‌رود، ریشه‌های درختان بیرون زده و منظره بسیار زیبایی را تشکیل می‌دهد. یکی دیگر از شگفتی‌های این جنگل این است که درختان آن آب شور را به خود جذب کرده و باعث شیرین شدن آب می‌شوند. این منطقه به دلیل داشتن گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار نادر یک منطقه محافظت شده است. شما تنها می‌توانید در این جنگل برای تفریح حضور داشته باشید. هرگونه ماهیگیری و شکار در جنگل حرا اکیدا ممنوع است.

روستای باغو

این روستا محل زندگی مردم هرمزگان در زمان استعمار پرتغالی‌ها بوده است. زمانی که به این روستای تاریخی سفر کنید، می‌توانید علاوه بر آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن زمان، با گونه‌های گیاهی نادری مانند درختان مختلف هم آشنا شوید. نام این روستا را به افتخار زنی گذاشته‌اند که در زمان استعمار پرتغالی‌ها در این روستا زندگی می‌کرده است. در این روستا اقامتگاه‌های سنتی مانند چادر هم پیدا می‌شود. اگر به استان هرمزگان و جزیره کیش سفر می‌کنید، خالی از لطف نیست که سری هم به این روستای زیبا بزنید.

ساحل سرخ

همان طور که از اسم این ساحل پیداست، ماسه‌های ساحل به رنگ سرخ هستند و چشم‌انداز بسیار زیبایی را پدید می‌آورند. خاک ساحل سرخ علاوه بر زیبایی، خواص بسیار دیگری هم داشته و برای ایران بسیار مهم است؛ به طور مثال این خاک خوراکی بوده و از آن به عنوان ادویه یا در پخت بسیاری از غذاها مانند نان، مربا و انواع ترشی استفاده می‌شود. یک استفاده دیگر از خاک ساحل سرخ در صنعت رنگسازی است. میزان رنگ‌دهی این خاک به قدری بالاست که هنگام راه رفتن روی خاک‌های ساحل هم به احتمال زیاد کفش‌ها و لباس‌های شما رنگی خواهد شد. اگر دوست دارید تا در سفر خود به استان هرمزگان سری به جزیره هرمز هم بزنید، به هیچ عنوان بازدید از ساحل سرخ را از دست ندهید.

غار الهه نمک

این غار در جزیره هرمز قرار داشته و با نام‌های غار الهه نمک و دره نمک تبرزن شناخته می‌شود. علت نام‌گذاری آن به دره نمک تبرزن این است که در گذشته مردم با تبرهای خود به این غار رفته و نمک سنگ‌های آن را استخراج می‌کردند. نام غار الهه نمک را مردم محلی از همان ابتدا به این غار دادند؛ چرا که نمک بخش مهمی از زندگی مردم بوده است و آن‌ها را از بسیاری جهات تامین می‌کرده است. به همین دلیل این دره را مقدس می‌دانستند. ورود به این غار کمی سخت است و در ابتدای آن باید سینه‌خیز وارد غار شوید؛ اما پس از مدتی به سالن نمک غار خواهید رسید. آرامش، زیبایی و سکوت این غار بی‌شک ارزش سختی راه در ابتدای دره را خواهد داشت.

کلام آخر

در این مطلب با برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استان هرمزگان آشنا شدیم. استان هرمزگان شامل جزیره‌ها و مناطق مختلفی شده و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. چه طرفدار بازدید از طبیعت باشید و چه بخواهید از بناهای تاریخی دیدن کنید، در استان هرمزگان یک مکان تفریحی برای شما پیدا می‌شود. در صورتی که می‌خواهید با هواپیما به استان هرمزگان سفر کنید، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کرده و یک بلیط هرمزگان با قیمت مناسب پیدا کنید. فلای تودی از زمان شروع سفر تا خرید بلیط برگشت در خدمت شما خواهد بود.