محبوب‌‌ ترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ چقدر با مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران آشنا هستید؟ شهر تهران به عنوان قطب گردشگری، جاذبه های تاریخی و مدرن بسیاری را در خود جای داده است. بازدید از کاخ ها، موزه ها و رستوران گردی تنها بخشی از دیدنی های این شهر است که هر بیننده و گردشگری را مجذوب خودش می کند. تهران در سال های گذشته و در زمان پادشاهان مختلف، پایتخت ایران بوده؛ به همین دلیل همواره کاخ ها و بناهای با شکوهی را در آن ساخته اند. البته در حال حاضر این بناها به عنوان باغ موزه، میزبان گردشگران ایرانی و خارجی هستند. در ادامه این مطلب به معرفی کاخ های زیبای این شهر می پردازیم؛ پس اگر قصد سفر به تهران را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای سفر به تهران و جاذبه های آن!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

با معروف ترین کاخ های تهران آشنا شوید!

از جمله جاهای دیدنی تهران که پیشنهاد می کنیم، در سفر خود به این شهر، بازدید از آن ها را فراموش نکنید، کاخ‌ های باشکوه تهران است. در ادامه این متن مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران را معرفی می کنیم.

کاخ گلستان

یکی از مهم ترین و معروف ترین کاخ های تهران، کاخ گلستان است. این مجموعه کاخ موزه به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده و از کاخ ها و عمارت های بسیاری تشکیل شده است. کاخ زیبای گلستان قدمتی بیش از 400 سال داشته و دوره های مختلف تاریخی مانند صفویه، قاجار، زندیه و پهلوی را تجربه کرده است.

در واقع گلستان؛ حافظه تاریخی مردم ایران بوده و در این سال ها، وقایع مهم تاریخی زیادی را دیده است. در این بین، تاج گذاری آقا محمدخان قاجار به عنوان پادشاه ایران، اهمیت این کاخ سلطنتی را بیش از پیش نشان می دهد. در ادامه مراسم تاج گذاری، مظفرالدین شاه، احمد شاه و رضا شاه نیز در کاخ گلستان انجام شده است.

عمارت تخت مرمر، تالار برلیان، موزه نگارخانه و عمارت شمس العماره از بخش های مختلف گلستان است. تالار اختصاصی کاخ گلستان، به دلیل وجود تالار آینه، تالار عاج، تالار برلیان و تابلوهای زیبای کمال الملک، مهم ترین بخش این مجموعه است. در نظر داشته باشید برای بازدید از این مجموعه عمارت زیبا باید چندین ساعت زمان بگذارید. کاخ موزه گلستان در منطقه 15 خرداد تهران قرار گرفته که دسترسی آسانی به بهترین رستوران های این شهر را نیز برای استراحت شما فراهم می کند. برای تجربه حس رفتن به دل تاریخ کهن ایران، می توانید همین الان بلیط هواپیما تهران را با ارزان ترین قیمت، از فلای تودی رزرو کنید.

کاخ سعد آباد

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران، مجموعه کاخ سعد آباد است که در آن بسیاری از کاخ های شاهان گذشته و عمارت های سلطنتی قرار دارد. این کاخ با شکوه با 110 هکتار مساحت در خوش آب و هواترین منطقه تهران و در دامنه کوه توچال قرار گرفته است. سعد آباد در دوران قاجار بنا شده و به عنوان اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی استفاده می شد.

در دروان پهلوی 18 کاخ با سبک معماری اروپایی و ایرانی در مجموعه سعد آباد احداث شد که هر کدام از آن ها، متعلق به یکی از اعضای خانواده پهلوی بود. کاخ موزه ملت از اصلی ترین بخش های سعد آباد است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. پس از آن می توان به کاخ سبز، موزه سلاح های دربار، موزه پوشاک سلطنتی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه برادران امیدوار، موزه میرعماد و ... اشاره کرد.

کاخ نیاوران

مجموعه کاخ نیاوران از مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران است که به دستور فتحعلی شاه با مساحت 11 هکتار به عنوان اقامتگاه تابستانی در شمال تهران احداث شد. این مجموعه با چند کاخ و عمارت سلطنتی در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران، میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است.

اگر شما هم تصمیم به بازدید از کاخ نیاوران و گشت و گذار در جاهای دیدنی تهران را دارید، می توانید در سریع ترین زمان از فلای تودی، بلیط هواپیما و هتل رزرو کرده و به این شهر سفر کنید. کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمدشاهی از مجموعه کاخ ها و موزه های نیاوران هستند. اما از اصلی ترین کاخ های این مجموعه، کاخ نیاوران یا کاخ اختصاصی است که محل زندگی محمدرضا پهلوی و خانواده اش بوده است.

کاخ یاقوت

بسیاری از کاخ های سلطنتی در دوران ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد که یکی از آن ها کاخ یاقوت است. این کاخ در منطقه سرخه حصار تهران در سال 1262 هجری شمسی بنا شد. طراحی و معماری کاخ یاقوت، کاملا با سبک معماری اروپایی بوده و دو بخش کوشک بیرونی و حرم سرا با حدود 200 اتاق دارد. در سال ها بعد کاربری این کاخ تغییر کرده و از آن به عنوان یک بیمارستان و مرکز فوق تخصصی با نام بیمارستان دکتر لواسانی استفاده می کنند.

سخن پایانی

همانطور که می دانید؛ گلستان، سعد آباد، نیاوران و یاقوت از مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران هستند. البته تعداد عمارت های سلطنتی و کاخ های تهران بسیار بیشتر از این مواردی است که به آن پرداختیم. اگر به گذشته ایران علاقه مند هستید، حتما برای بازدید از این کاخ موزه های زیبا برنامه ریزی کنید. به همین دلیل چنانچه با خواندن این مطلب، قصد مسافرت و بازدید از جاهای دیدنی تهران را دارید؛ می‌توانید برای رزرو هتل در تهران و خرید بلیط هواپیما به سامانه فلای تودی مراجعه کنید. از طریق فلای تودی، به بلیط های انواع شرکت های هواپیمایی، رزرو هتل های لوکس و اقامتگاه های اقتصادی این شهر دسترسی خواهید داشت.