مدارس شبانه روزی در کانادا بهترین گزینه برای دانش آموزان جدی و سخت کوش است که در آرزوی ورود به دانشگاه های معتبر آمریکایی و اروپایی هستند. این مدارس تقریبا به تمام امکانات رفاهی و آموزشی لازم جهت تحصیل و زندگی دانش آموزان مجهز هستند. در ضمن برنامه های درسی ارایه شده در این مدارس به دو زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد.

مدارس شبانه روزی کانادا، بهترین گزینه برای ورود به دانشگاه های برتر دنیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 چنین آمادگی زبانی فشرده روشی عالی برای افزایش شانس ورود به دانشگاه های معتبر جهان می باشد. مقاله حاضر توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پاسخ به دغدغه های دانش آموزان و والدین آنها درباب تحصیل در مدارس کانادایی نگارش شده است و سوالاتی که در همین مقاله پاسخ داده می شود عبارتند از:

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور کانادا چیست؟
  • وضعیت امکانات اینگونه مدارس چگونه است؟
  • هزینه تحصیلی دانش آموزان در این مدارس به چه صورتی است؟
  • برترین مدارس شبانه روزی کشور کانادا کدامند؟
  • چرا تقاضا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور کانادا زیاد است؟
  • مزایا و معایب تحصیل در اینگونه مدارس چیست؟

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا 2023

مدارس شبانه روزی کانادا Canadian Boarding Schools به مدارسی گفته می شود که از تمام امکانات و زیرساخت های آموزشی و رفاهی برخوردار هستند. دانش آموزان نیز در چنین مدارسی علاوه بر آموزش همچنین پرورش هم می یابند چرا که آنها در مدارس شبانه روزی هم تحصیل و هم زندگی می کنند و به تعبیر دیگر مدرسه خانه اول آنهاست! این مدارس در کانادا اغلب به صورت خصوصی یا پرایویت مدیریت شده و ساختار برنامه آموزشی آن نیز بر مبنای اصول آموزش بریتانیایی است. از جمله امکانات موجود در مدارس شبانه روزی کانادا می توان به خوابگاه، رستوران، بوفه، زمین های ورزشی، باشگاه ورزشی به همراه مربیان حرفه ای، سایت کامپیوتری، وایت بوردهای هوشمند، کتب الکترونیکی و غیره اشاره کرد.

ضمنا سعی می شود که پرسنل آموزشی این مدارس نیز از بین معلمان و مربیان تراز اول کانادایی و خارجی انتخاب شوند و به خاطر وجود همین کیفیت آموزشی برتر و نیز امکانات متنوع است که والدین ترجیح می دهند که فرزندانشان در مدارس شبانه روزی کانادا ثبت نام کنند. چرا که دیگر خیال آنها از هر لحاظ راحت است. از جمله این مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرسه

محل

گرید/ پایه تحصیلی

کالج اشبوری

اوتاوا، اونتاریو

9 الی 12

مدرسه کالج بیشاپ

شربروک، کبک

7 الی 12

دبیرستان بودول

ونکوور، بریتیش کلمبیا

8 تا 12

برانکسوم هال

تورنتو، اونتاریو

7تا 12

کالج برونته

میسیسائوگا، اونتاریو

9 تا 12

فولفورد آکادمی

بروکویل، اونتاریو

6 تا 12

مدرسه ادیسون

مارخام، اونتاریو

7 تا 12

مدرسه کالج لیکفیلد

لیکفیلد، اونتاریو

9 تا 12

مدرسه آمادگی مریک

مریکویل، اونتاریو

7 تا 12

مدرسه سنت جورج

ونکورر، بریتیش کلمبیا

8 تا 12

مدرسه سنت جانز راونسکورت

وینیپک، مانیتوبا

8 تا 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نحوه پذیرش از مدارس شبانه روزی کانادا

فرآیند اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی کانادا چندان هم سخت نیست. کافی است که به صورت آنلاین با دپارتمان یا دفتر پذیرش اینگونه مدارس در ارتباط بود. معمولا به منظور پذیرش و ورود به مدرسه خصوصی شبانه روزی کانادا ارایه مدارک زیر توسط دانش آموزان الزامی است:

  • کپی پاسپورت ملی
  • نمرات مدرسه برای 2 سال تحصیلی آخر+ نمرات نیمسال برای سال تحصیلی فعلی
  • مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسه
  • توصیه نامه از معلم های زبان و ریاضیات
  • انگیزه نامه SOP
  • فرم های ثبت نام در مدارس شبانه روزی کانادا

ضمنا از دیگر شرایط پذیرش در مدارس شبانه روزی کانادا می توان به مصاحبه اسکایپ و یا قبولی در آزمون های داخلی مدرسه (مخصوصا آزمون ریاضی و زبان) اشاره کرد. این آزمون ها سطح آمادگی دانش آموزان برای ورود به مدارس شبانه روزی کانادا را تعیین می کند.

 

شرایط ویزا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

طبق قوانین کشور کانادا، دانش آموزان خارجی نیز مثل دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهند. اولین شرط برای آنها این است که از مدرسه شبانه روزی مربوطه نامه پذیرش خودشان را اخذ بکنند و سپس درخواست ویزای خودشان را به سفارت کانادا تحویل دهند. از جمله مدارک لازم بمنظور درخواست این ویزا نیز میتوان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • نامه پذیرش از مدرسه کانادایی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه جهت تحصیل در کانادا
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • بیمه دانشجویی
  • رسید واریز هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

در مجموع شهریه تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه در مدارس شبانه روزی کانادا سالیانه از35000$  الی 78000$ (دلار) متغیر است. طبق آخرین برآوردها نیز متوسط هزینه هفتگی تحصیل در این مدارس به حدود$350  (دلار آمریکا) می رسد. به همین دلیل نیز گفته می شود که در بین انواع مدارس در کانادا مدارس شبانه روزی جزء گرانترین مدارس برای تحصیل دانش آموزان محسوب می شود اما فاکتورهای مختلفی نیز بر روی سطح شهریه اینگونه مدارس در کانادا تاثیر می گذارد. از جمله این فاکتورها می توان به شهرت و اعتبار مدرسه، نوع مدرسه (دولتی یا خصوصی) محل مدرسه، طول مدت تحصیل، نوع اسکان (خوابگاه دانش آموزی یا هوم ایستی) اشاره کرد.

در قالب نمودار زیر نیز می توان با متوسط شهریه سالانه دانش آموزان در برخی از معروفترین مدارس شبانه روزی کانادا 2023 آشنا شد:

31

بهترین مدارس شبانه روزی کانادا کدامند؟

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، معمولا اغلب مدارس شبانه روزی کانادا بصورت خصوصی اداره می شوند و معمولا نیز امکان تحصیل دانش آموزان دختر و پس از پایه 6- ام تا 12- ام در این مدارس فراهم است. در حال حاضر تعداد زیادی مدارس هم در سطح فدرال و هم در سطح استانی در کانادا 2023 وجود دارد. در این بین برخی از این مدارس جزء برترین مدارس شبانه روزی کانادا محسوب می شوند که لیست آنها از این قرار است:

برترین مدارس شبانه روزی کانادا 2023

رتبه

مدرسه شبانه روزی

1

ریدلی کالج

2

کالج آلبرت

3

کالج سنت اندرو

4

مدرسه بروکس وست شور

5

کالج پیکرینگ

6

کالج روزئو لیک

7

کالج مدرسه برنتوود

8

آکادمی بین المللی لندن

9

UNISUS

10

کالج اپل بی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیازات تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

نباید تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا را کاملا مثبت و پر از امتیاز دانست. تحصیل در این مدارس در کنار مزایایی که دارد ممکن است دارای معایبی نیز باشد که والدین و دانش آموزان بایستی به سبک و سنگین کردن این مزایا و معایب پرداخته و نهایتا به یک تصمیم خوبی برسند. از همین رو نیز مزایا و معایب تحصیل در این مدارس از قرار زیر است:

32

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها سابقه فعالیت در زمینه مشاوره، پذیرش آکادمیک و اخذ ویزای تحصیلی کانادا در خدمت دانش آموزان و دانشجویان عزیز می باشد. شما عزیزان می توانید با دریافت مشاوره و تکمیل پرونده مهاجرتیتان در این موسسه شانس ویزای خودتان را افزایش دهید.