شهرهای ساحلی زیادی در جهان وجود دارد؛ ولی به جرئت می توان گفت آنتالیا یکی از زیباترین آن ها است که به دلیل آب و هوای مدیترانه ای، سالانه صدها هزار مسافر را به خود جذب می کند. این منطقه زیبا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، اطلاعاتی را درمورد مکان های تفریحی در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت تمایل، از آن ها دیدن کرده و خاطرات خوشی را برای خود و خانوادتان به ثبت برسانید.

معرفی سواحل آنتالیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ساحل کورا

یکی از جاهای دیدنی آنتالیا، ساحل کورا در نزدیکی قاضی پاشاست که به دلیل برخورداری از آب بسیار تمیز، محل مناسبی برای شنا کردن به حساب می آید. صخره های زیبای موجود در منطقه که با نام سنگ های یالی نیز شناخته می شوند و از ترکیب یخ و مواد معدنی به وجود آمده اند، زیبایی آن را دو چندان می کنند. به شما توصیه می کنیم اگر به کشور ترکیه و این شهر زیبا سفر کردید، زمانی را برای رفتن به این محل جذاب در نظر بگیرید.

ساحل کنیالیتی

کنیالیتی یکی از سواحل بسیار معروف و شناخته شده است که گردشگران می توانند با خیالی آسوده در آب های آن شنا کرده و از مناظر طبیعی موجود لذت ببرند. این منطقه فاصله بسیار کمی از مرکز فرهنگی آنتالیا و هتل های ساخته شده در این شهر دارداصلی ترین ویژگی این ساحل، وجود کوه های سرسبز در نزدیکی آن است که موجب شده بسیاری از عکاسان در زمان های مختلف سال، به کنیالیتی سفر کرده و از سوژه های مختلف عکاسی کنند.

یکی از بخش های جذابی که شما می توانید از آن برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنید، پارک آبی است که به دلیل وجود بازی های مختلف و پارک دلفین، علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر موارد گفته شده، شهری کوچک با نام ماکت مینیاتوری در این منطقه وجود دارد که مهندسان تمام جاذبه های گردشگری ترکیه را با ابعاد کوچک تر برای بازدید گردشگران طراحی کرده اند.

کاله ایچی

کاله ایچی به معنای بافت قدیمی است و به شما حس قدم زدن در گذشته شهر آنتالیا را القا می کند. خانه های قدیمی با کوچه های سنگ فرش شده و باریک که در زمان حضور رومیان در این منطقه ساخته شده است. رفتن به کافه ها و رستوران های این محل قدیمی موجب می شود تا شما متوجه گذر زمان نشوید.

یکی از شناخته شده ترین خیابان های این محله مزیک است که می توانید برای لذت بردن از زیبای های آن، روی صندلی هایی که در خیابان قرار داده شده بنشینید و از خوردن قهوه ترک و غذاهای محلی لذت ببرید. البته اگر از محیط های شلوغ فراری هستید، به شما توصیه می کنیم سری به خیابان کالین جان سالار بزنید که جمعیت کمتری در آن رفت و آمد می کنند.

مسجد ییولی مناره

مسجدی زیبا در قلب شهر آنتالیا که در سال 1320 به دستور علاالدین کیقباد ساخته شده و دارای 6 گنبد بسیار بزرگ است. هیچ گونه تزیینی در بخش های مختلف این محل مستطیل شکل مشاهده نمی کنید و تمام قسمت ها مثل مناره استوانه ای ییولی که در شرق این بنا قرار گرفته با استفاده از خشت گلی ساخته شده اند.

آمفی تئاتر آسپندوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا، آسپندوس است که در زمان حضور رومیان باستان در قرن دوم میلادی ساخته شده و به احتمال فراوان شما با دیدن آن به یاد فیلم های تاریخی خواهید افتاد. براساس مطالب نوشته شده در تاریخ، حاکم شهر باستانی آسپندوس، مسابقه ای برگزار کرد که شرکت کنندگان باید قنات شهر و محلی برای آمفی تئاتر آن بنا می کردند. جایزه بهترین طراحی ازدواج با دختر پادشاه بود.

معماری این مکان به شکل نیم دایره بوده و سکوهایی در اطراف محل اصلی احداث شده که مردم عادی می توانستند با نشستن روی آن، مراسم در حال اجرا را تماشا کنند. آسپندوس به تازگی توسط دولت ترکیه بازسازی شده و از این محل برای برپایی جشنواره های مختلف استفاده می شود.

موزه آنتالیا

اگر به تاریخ و کسب اطلاعات درمورد آن علاقه مند هستید، به شما توصیه می کنیم حتماً در برنامه های خود، زمانی را برای بازدید موزه آنتالیا در نظر بگیرید. این مکان 13 تالار مختلف دارد که در آن از 5 هزار اثر تاریخی مثل سکه، تابوت، آیکون های مسیحیت و ... نگهداری می شود. بسیاری از گچ بری های زیبایی که در بخش های مختلف این موزه مشاهده می کنید، مربوط به شهر قدیمی پرگا است.

ساحل بلک

اگر به دنبال محلی لوکس برای تفریح و گذراندن زمان خود هستید، قطعاً ساحل بلک می تواند یک انتخاب هوشمندانه و مناسب باشد. این محل در سی کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته و شما با مراجعه به آن، می توانید از دیدن مناظر طبیعی لذت برده و با تفریحات متنوعی مثل گلف، تنیس و ورزش های آبی خودتان را سرگرم کنید.

یکی دیگر از امکانات این مکان زیبا، هتل ها و ریزورت های بسیار مدرن است که می توانید برای گذراندن تعطیلات مختلف در سال آن ها را رزور کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که هزینه اقامت در آن ها کمی گران تر است و می تواند هزینه های سفر شما را افزایش دهد.

به نقل از فلای تودی:

" آنتالیا به سواحل زیبا و مجهزی که دارد معروف است، شهری ساحلی با آب و هوای مدیترانه‌ای که حتی اگر هیچ پولی برای خرج کردن هم نداشته باشید، می‌توانید در کنار این سواحل قدم بزنید و از تماشای خورشیدی که در آب غرق می‌شود و باز سربر می‌آورد، لذت ببرید. "

خرید بلیط آنتالیا با ارزان ترین قیمت از طریق سایت فلای تودی

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، می توانید از خدمات مجموعه فلای تودی برای خرید بلیط، رزرو هتل و... استفاده کنید. در این سایت امکان مقایسه قیمت بلیط ها، خرید بلیط لحظه اخری و بلیط چارتری، اطلاع درباره تغییر قیمت بلیط ها و پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیمای آنتالیا از طریق تقویم قیمتی وجود دارد.

سایت: https://www.flytoday.ir

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، کوچه ادایی، پلاک 2، طبقه 2

تلفن: 42405000-021