در زمان سفر به کشورهای دیگر مهم‌ترین مشکلی که برای ما ایجاد می‌شود اختلاف زمانی بین دو کشور است. دبی با وجود نزدیک بودن به ایران اما حدود نیم ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد. این اختلاف زمانی در کل کشور امارات متحده عربی با ایران یکسان است.

تفاوت ساعت ایران و دبی چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در زمان سفر به کشورهای دیگر مهم‌ترین مشکلی که برای ما ایجاد می‌شود اختلاف زمانی بین دو کشور است. دبی با وجود نزدیک بودن به ایران اما حدود نیم ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد. این اختلاف زمانی در کل کشور امارات متحده عربی با ایران یکسان است. اگر شما با ساعت جهانی و تفاوت ساعت ایران و دبی آشنایی داشته باشید در سفر به این شهر کمتر دچار مشکل خواهید شد. اگر قصد سفر به دبی را دارید و به دنبال قیمت تور دبی مناسب میگردید، حتما به لحظه آخر سر بزنید و پس از مقایسه انلاین قیمت و خدمات تور خود را انتخاب کنید.

 

آشنایی با ساعت جهانی

برای رفع مشکل اختلاف ساعت بین کشورها در زمان سفر یک ساعت هماهنگ جهانی با نام انگلیسی " Coordinated Universal Time" تعبیه شده است. این ساعت استانداردی برای نشان دادن درست ساعت برای مسافرین به رسمیت شناخته شده است. در این ساعت جهانی، UTC براساس ساعت اتمی یا " International Atomic Tim" کار می‌کند. این ساعت به وسیله اتحادیه بین‌المللی مخابرات دنیا طراحی شده است. ساعت اتمی دقیق‌ترین ساعت دنیا جهت سنجیدن زمان‌های مختلف بشمار می‌رود.

ساعت UTC 9 صدم ثانیه با ساعت گرینویچ اختلاف دارد. اختلاف 9 صدم ثانیهای، ساعت اتمی با ساعت گرینویچ در کاربردهای این ساعت در سطح دنیا و برای عموم قابل چشم پوشی کردن است. در نتیجه می‌توان ساعت اتمی جهان با ساعت گرینویچ را یکسان برشمرد. البته نکته مهم درباره این دوساعت مهم دنیا، این است که هردوی آن‌ها از ساعت فصلی بهره نمی‌گیرند.

تفاوت ساعت دبی با ایران

در زمان سفر به کشور امارات و حتی شهر دبی باید از میزان اختلاف ساعتی بین این دو کشور مطلع باشید تا در زمان تنظیم قرارهای کاری خود دچار مشکل نشوید. در باب اختلاف ساعت ایران و امارات باید گفت که این دو کشور با یکدیگر 30 دقیقه فاصله زمانی دارند. ساعت دبی به نسبت ساعت ایران نیم ساعت جلوتر است. یعنی اگر اینجا ساعت 12 باید در دبی ساعت 12:30 را نشان می‌دهد. در زمان انجام کارهای مختلف خود حتما به این اختلاف زمانی توجه کنید.

تفاوت ساعت دبی با ایران

دلیل ایجاد اختلاف ساعت چیست؟

اگر اطلاعاتی راجب اختلاف ساعت بین کشورها داشته باشید باید بدانید این اختلاف ساعتی میان بعضی کشورها بیشتر و برخی دیگر هم کمتر است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان به علت اختلاف ساعت بین کشورها اشاره داشت موضوع موقعیت جغرافیایی است. دلیل دیگر هم حرکت گردشی زمین به دور خورشید بوده که طلوع و غروب خورشید را در منطقه‌های مختلف کره زمین را مشخص می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کشورهای دنیا از ساعت جهانی پیروی می‌کنند؛ وجود تغییر ساعت فصلی بوده، به عنوان مثال ساعت کشور ایران در اول فروردین 1 ساعت جلو می‌رود و در ابتدای مهر هم 1 ساعت به عقب کشیده می‌شود.

از طرفی امروزه بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان، می‌توان گفت که یکی از دلایل وقوع این اختلاف ساعت به علت زیاد بودن درجه طولی رخ می‌دهد.

در دبی ساعت چند است؟

حتماً شما هم وقتی به کشورهای دیگر به هر جهتی سفر کنید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شما، توجه به اختلاف ساعت کشور مقصد نسبت به کشور مبدا است. شهر دبی در کشور امارات متحده عربی با ایران 30 دقیقه اختلاف زمانی دارد. یعنی ساعت دبی به نسبت ساعت ایران نیم ساعت جلوتر است. اگر می‌خواهید با اقوام و آشنایان خود در دبی تماس برقرار کنید حتما به اختلاف ساعت تهران و دبی توجه کنید. اگر در شهر دبی ساعت 8 و نیم شب باشد در ایران ساعت 8 شب را نشان می‌دهد.

درضمن نکته مهمی که باید در خصوص سفر به دبی جهت کارهای اداری در نظر داشت این است که، ساعت اداری کشور امارات متحده عربی و شهر دبی از ساعت 9 صبح الی 5 و 30 دقیقه بعدازظهر انجام می‌شود. در واقع اگر شما نیز قصد داشته باشید به علت قیمت تور دبی به این شهر زیبا و منحصر به فرد سفر کنید، قطعاً برای رزرو هتل، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، حضور در مراکز خرید و... نیاز به اطلاع از ساعت این شهر خواهید داشت؛ در نتیجه باید کاملاً نسبت به این زمان آگاه باشید.

در دبی ساعت چند است؟

کلام پایانی

اختلاف ساعت ایران و امارات 30دقیقه است. یعنی ساعت کل کشور امارات از جمله شهر دبی نیم ساعت از ساعت ایران جلوتر است. این اختلاف ساعتی به علت نحوه گردش زمین به دور آفتاب بوجود می‌آید. همین زمان کم 30 دقیقه‌ای هم برای افرادی که برای کارهای اداری به دبی سفر می‌کنند بسیار مهم است. در سفر به دبی و یا کشور امارات متحده عربی برای اطلاع دقیق از ساعت از ساعت‌های آنلاین کمک بگیرید. درضمن ساعت جهانی به عنوان ساعت رسمی تمامی کشورها پذیرفته شده تا مشکلی از بابت اختلاف ساعت برای مسافرین رخ ندهد.