تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با اشاره به توافق هسته ای غرب با ایران تاکید کرد: پاریس نسبت به اجرای توافق نامه وین ( برجام) توسط همه طرف ها متعهد است.

 وزارت خارجه فرانسه: پاریس به اجرای برجام توسط همه طرف ها متعهد است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز گذشته به دو سوال در مورد توافق هسته ای با ایران پاسخ داد که متن این دو سوال و جواب که در تارنمای وزارت خارجه فرانسه آمده، بدین شرح است:
سوال: توافق هسته ای ایران تا آخرین لحظه مورد مذاکره قرار گرفت و قرار است در سال 2025 منقضی شود. این در حالی است که آمریکا به دنبال ایجاد تغییراتی در آن بوده است. فرانسه با اشاره به اینکه آماده شرکت در رایزنی ها و بحث ها درباره ' دوره پس از سال 2025' است، آیا جایگاه دیگر امضاکنندگان این توافق را که بارها اعلام کرده اند، توافق هسته ای را نمی توان مورد مذاکره قرار داد، تضعیف نمی کند؟
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پاسخ داد: همان طور که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه (فرانسه) در حاشیه شورای وزرای امور خارجه در لواکزامبورگ اعلام کرد، پاریس متعهد به اجرای توافق نامه وین از سوی همه طرفه است. این یک توافق قوی است که اجرای درست آن باعث می شود برنامه هسته ای ایران برای اهداف نظامی در یک بازه زمانی بیش از 10 سال مورد استفاده قرار نگیرد. فرانسه به هیچ وجه امیدوار به مذاکره دوباره در مورد این توافق یا اصلاح هر بند یا بخش این توافق نیست.
همانطور که ژان ایو لودریان آشکار در 14 اکتبر(22 مهر) گفت ما نباید به این توافق دست بزنیم اما این مسئله قانونی است که در مورد دوره پس از سال 2025 فکر کنیم.
سوال: آیا شما قصد دارید علیه سپاه پاسداران تحریم هایی را اعمال کنید و آیا این موضوعی است که می خواهید در جلسه روز دوشنبه در بروکسل مطرح کنید؟
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه پاسخ داد: به دنبال اظهارنظر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد توافق نامه وین، شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اوضاع را بررسی می کند. رهبران دولت های فرانسه، آلمان و انگلستان تعهد خودشان را در قبال این توافق نامه اعلام کرده اند.
این مقام فرانسوی ادامه داد: با این حال ما نگرانی هایی در مورد برنامه موشک های بالستیک ایران و سیاست هایش در منطقه داریم. اما این مسائل جدا از برجام است. ما می خواهیم این مسائل را با ایران و همه شرکای نگرانمان مطرح کنیم. در مورد سپاه پاسداران باید بگویم که پیشتر به خاطر مشارکتش در برنامه موشک های بالستیک ایران با تحریم های اتحادیه اروپا مواجه شده بود.
اروپام**9234**مترجم: اطهر اینانلو ** انتشار: زهرا هژبری