عربستان سعودی، گزارش جدید سازمان ملل را که ریاض در آن به ارتکاب جنایات جنگی علیه کودکان یمن متهم شده، مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد «ریاض» از گزارش حقوق‌بشری سازمان ملل علیه «عربستان»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عربستان سعودی ضمن انتقاد شدید از سازمان ملل، تصریح کرد که برخی از مراکز و موسسات برجسته بین‌المللی فعال در این نهاد جهانی در گزارش‌های خود به «نشریات زرد» و آمار و ارقام منتشر شده در این نشریات استناد می‌کنند.

پایگاه خبری «روسیه الیوم» نوشت: این بخشی از «نوره الجبرین»، دبیر اول هیئت دائم نمایندگی عربستان سعودی در سازمان ملل بود که امروز (سه‌شنبه) در تحلیلی بر گزارش، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حق غذا که در چارچوب فعالیت‌های کمیته انسانی، اجتماعی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل، بند مرتبط با حقوق‌بشر آن را منتشر کرد.

دبیر اول هیئت دائم نمایندگی عربستان سعودی در این بیانیه با اشاره به تاکید ریاض بر همکاری با سازمان ملل و نهادهای مرتبط با آن، خاطر نشان کرده که عربستان از همکاری با این نهادها و موسسات و ارائه اطلاعات لازم که موجب تسهیل فعالیت این نهادها و موسسات می‌شود، استقبال می‌کند.

الجبرین افزوده است: جای تاسف دارد که در یک نهاد برجسته بین المللی چون سازمان ملل گزارشی منتشر شود که منابع آن را تشریه‌های زرد تشکیل دهد، درحالی‌ که شایسته است، در جمع‌آوری اطلاعات نهایت دقت بذل شود تا منابع مورد اعتمادی مورد استفاده قرار گیرد که عموما این سازمان در تهیه گزارش‌های خود به آنها استناد می‌جوید.

به همین منظور وی دست داشتن عربستان در بمباران عمدی مزارع کشاورزی در یمن طی تجاوز نظامی به این کشور را تکذیب کرد.

سازمان ملل ائتلاف عربی به رهبری عربستان در تجاوز به یمن را در فهرست کشورها و سازمان مرتکب جنایات جنگی علیه کودکان قرار داد.

فارس