سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تایید این که ایران درخواست ترامپ برای گفتگو با حسن روحانی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد رد کرده است، از توضیح بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هدر نوئرت در نشست خبری روز سه شنبه خود در پاسخ به سوالی این مطلب را بیان کرد اما هنگامی که از او پرسیده شد آیا این درخواست به ظریف منتقل شده است یا خیر؟ گفت: نمی دانم.
وی با بیان این که مسلما کاخ سفید در این باره توضیح خواهد داد، اضافه کرد: به گفته وزیر امور خارجه رکس تیلرسون، درخواست ترامپ برای گفت و گو با روحانی از طرف ایران رد شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که دولت ایران اعلام کرده که میزان برد موشک های بالستیکش را از 2000 کیلومتر بیشتر نخواهد کرد، با تکرار مواضع قبلی خود گفت: ما خوشحال می شویم که آنها مطابق قطعنامه های سازمان ملل عمل کنند اما برنامه موشکی آنها برای ما همچنان نگران کننده است.
نوئرت همچنین درباره رای منفی آمریکا در سازمان ملل متحد به کوبا و بازگردانده شدن قطعنامه های پیشین علیه این کشور برخلاف رای ممتنع دولت اوباما گفت: آمریکا همواره به رفع این قطعنامه ها رای منفی داده بود و برای نخستین بار، سال قبل دولت اوباما رای ممتنع داد.
خبرنگاری پرسید آمریکا و اسراییل نظرات مخالفی در این مساله دارند و این به نفع ما نیست، که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: ما فکر می کنیم این به نفع امریکاست و ما باید به موضع قبلی برگردیم.
خبرنگاری پرسید که چرا دولت امریکا با بایکوت کوبا موافق است اما اسرائیل مخالف؟ نوئرت اظهار کرد: این نشان از ناهماهنگی و عدم یکپارچگی در سیاست های ما نیست، ما به دلایل مشخصی با سیاست های تحت فشار قرار دادن کوبا موافقیم.
وی درباره ممنوعیت حمل پرچم رژیم صهیونیستی در عراق هم گفت: اینکه دولت عراق نشان دادن پرچم اسراییل را جرم اعلام کرده اند مساله خصوصی آنهاست.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: دولت اسراییل می داند که ما حامی آنها هستیم اما ما در مواردی که مربوط به امور داخلی کشورهاست، نظری نمی دهیم.
نوئرت در پاسخ با سوال خبرنگار که آیا این حرکت را محکوم نخواهید کرد؟ گفت: من چیزی بیشتر از این نخواهم گفت.
وی درباره این مساله که روز گذشته دولت بحرین سه فعال حقوق بشر را به سه سال زندان محکوم کرد و سازمان های حقوق بشری بین المللی این حرکت را محکوم کردند هم گفت: ما از دولت بحرین می خواهیم که این پرونده ها را با دقت و بیطرفانه بررسی کند و چیزی بیشتر از این نمی گوییم.