هک سیستم‌های کمپین کلینتون چقدر برای روس‌ها زمان برد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هک سیستم‌های کمپین کلینتون چقدر برای روس‌ها زمان برد؟

براساس اطلاعات به دست آمده دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری کمپین هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا توسط هکرهای روسی تنها یک هفته زمان برده است.

به گزارش مثلث آنلاین  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش‌های به دست آمده از شرکت امنیت سایبری "سکیور ورکس" که در دسترس این خبرگزاری قرار گرفته است هکرهای روسی تنها یک هفته تلاش کردند تا بتوانند به حساب‌های شخصی جی‌میل "جان پودستا"، رئیس کمپین هیلاری کلینتون دست یابند.

یک کارشناس امنیت سایبری به هنگام بازنگری اطلاعات اعلام کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که حتی ایمیل‌های کمپین کلینتون که دارای تدابیر امنیتی خوبی بودند نیز مورد نفوذ قرار گرفته است.

مارکوس جکوبسان، یکی از کارشناسان امنیت سایبری اعلام کرد: من کاملا آگاهم که سیستم‌های سایبری کمپین دارای امنیت بالایی بودند. هکرها عملیات خود را از دهم ماه مارس 2016 آغاز کرده و در 19 ماه مارس هکرها توانستند به این باکس شخصی پادستا دست یابند. بیش از 400 بار هکرها توانستند به سیستم سایبری کارکنان کمپین کلینتون در ماه‌های مارس و مه 2016 ورود پیدا کنند.

به طور کلی دست‌کم 573 فرد یا گروه در آمریکا مورد هدف سایبری جاسوسان روسی از زمان اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفتند و دومین رتبه به اوکراین تعلق دارد که 545 فرد یا گروه در این کشور مورد هدف سایبری روس‌ها قرار گرفته‌اند.

منبع/ ایسنا