یک هیأت فرانسوی که به سوریه سفر کرده است در جریان بازدید از شهر حلب تأکید کرد که شکست همه توطئه‌ها علیه سوریه در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

هیأت فرانسوی: تاریخ ثبت خواهد کرد که تمامی توطئه‌ها علیه سوریه شکست خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ، اعضای هیأت فرانسوی در بازدید از شهر حلب تأکید کردند که تمامی آنچه را که مشاهده کرده‌اند صادقانه به ملت و دولت فرانسه انتقال خواهند داد.

این هیات در جریان بازدید از شهر حلب تأکید کرد که شکست همه توطئه‌ها علیه سوریه در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

این هیأت که شامل پژوهشگران، اصحاب رسانه و نویسندگان هستند با «فاضل نجار» دبیر حزب «البعث العربی الاشتراکی» (حزب عربی سوسیالیستی بعث) شاخه حلب دیدار و ایفای نقش ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم را ستود.

طبق گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) نجار در این دیدار تأکید کرد تروریسمی که شهر حلب شاهد آن بود هیچ جای دنیا نظیر آن دیده نشده است و حجم خرابی‌هایی که تروریست‌ها به بار آورده‌اند، واقعا زیاد است.

وی افزود که حملات تروریستی علیه ملت سوریه نتوانست ملت سوریه را نابود کند به خصوص مردم حلب در یک سنگر واحد در کنار ارتش عربی سوریه ایستاده و به مقابله با تروریسم برخاستند و آن را نابود کردند.

نجار اظهار داشت که طی سال‌های گذشته حدود 11 هزار غیرنظامی در نتیجه اصابت خمپاره و راکت‌های تروریست‌ها به محله‌های امن در شهر حلب به شهادت رسیدند و تروریست‌ها همه چیز را در حلب هدف قرار دادند، آنها زیرساخت‌ها و آثار باستانی را تخریب، کارگاه‌ها را به غارت برده، اماکن عبادی را تخریب و مدارس را به مراکزی برای قتل و کشتار و ترویج افکار تروریستی و تکفیری تبدیل کردند.

این مقام سوری همچنین تصریح کرد که با وجود شرایط دشوار و عدم حضور سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در دوره محاصره حلب اما این شهر مقاومت و پایداری همچنان پابرجا بود و زندگی در آن جریان داشت.