بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: اگر ارسال تسلیحات توسط آمریکا برای گروه های تروریستی منطقه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) ادامه پیدا کند، اتحاد ما با ایالات متحده ادامه نخواهد یافت.

نخست وزیر ترکیه: اتحاد با آمریکا در صورت ارسال سلاح به تروریست ها ادامه نخواهد یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 یلدریم روز سه شنبه در نشست هفتگی گروهی حزب عدالت و توسعه در آنکارا افزود: رابطه آمریکا با گروه پ.ی.د ما را ناراحت می‌کند چرا که آنها به شکل گسترده برای این گروه تروریستی سلاح و مهمات ارسال می ‌کنند.
وی بیان کرد: گروه پ.ی.د شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه بوده و با گروه تروریستی داعش همکاری دارد و به آ‌نها کمک کرده تا با اسلحه خود از رقه خارج شوند.
وی مدعی شد: حدود 50 کامیون سلاح های داعش را با همکاری پ.ی.د و آمریکا از شهر رقه بیرون برده اند و من این مساله را به معاونان دونالد ترامپ ابلاغ کردم.
وی اظهار کرد: آمریکا از تروریست های حاضر در منطقه حمایت می کند و ما همواره گفته ایم که این کشور نباید با گروههای تروریستی همکاری کند چرا که تروریست‌ها برای کسی نفعی ندارند.
وی ادامه داد: تروریست ها شهروندان اصلی رقه را آواره کرده و به جای آنها اعضای گروه تروریستی پ.ی.د اسکان یافته اند و این چگونه عقل استراتژیکی است؟
وی تاکید کرد: آمریکا به جای پاکسازی رقه از داعش، از خروج آنها به همراه سلاحشان حمایت کرده و این اقدام چه معنایی دارد؟
نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: ما بارها به آمریکا اعلام کردها ایم که از بین بردن یک گروه تروریستی با استفاده از گروه تروریستی دیگر کار درستی نیست و اکنون نتایج این اقدام آشکار شده است.
وی همچنین گفت: معلوم نیست که تروریست های خارج شده از رقه بار دیگر در کجای ترکیه، اروپا، آمریکا و مناطق دیگر انسان های بی گناه را هدف قرار خواهند داد.
یلدریم در ادامه در تشریح نتایج سفر اخیر خود به واشنگتن افزود: مذاکرات مثبتی در آمریکا داشتیم و از ما دلیل و مدرک درباره سرکرده گروه گولن خواستند که ارائه کردیم در حالی که وقتی آنها القاعده را مسئول حوادث 11 سپتامبر اعلام کردند، کسی از آنها سند و مدرک نخواست.
وی اضافه کرد: همه می‌دانند که گروه گولن عامل کودتای سال گذشته ترکیه بوده که منجر به کشته شدن 250 نفر شد ولی مطالبه سند و خودداری آمریکا از تحویل فتح الله گولن سرکرده این گروه برازنده دوستی ترکیه و ایلات متحده نیست.
وی رایزنی در خصوص عراق، آزادی شهروندان بازداشت شده در آمریکا را از جمله موضوعات دیگر سفر خود به واشنگتن ذکر کرد و گفت: خواهان گسترش روابط خوب با آمریکا هستیم.
وی بیان کرد: به رغم ایجاد بحران اقتصادی علیه ترکیه، امسال هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده ایم و 13 میلیارد دلار وارد بازار مالی ترکیه شده و رشد اقتصادی ترکیه به پنج درصد رسیده است.
نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: تحولات عربستان سعودی و لبنان را از نزدیک پیگیری و برای جلوگیری از ایجاد بحرانی جدید تلاش می‌کنیم و بر همین اساس ترکیه برای ثبات و آرامش در لبنان تلاش خواهد کرد.