برخی منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند: شاهزادگان عربستانی در راستای انجام اصلاحات گسترده در این کشور تصمیم گرفتند ورزش «یوگا» را نیز آزاد کنند. به این ترتیب از این پس در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس «یوگا» به عنوان یک فعالیت ورزشی پذیرفته شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یوگا از جمله ورزش هایی است که گفته می شود خاستگاه آن در شبه قاره هند است و ورزشی جسمی و روانی است. برخی مفتی های عربستان و مالزی انجام ورزش یوگا را مغایر با اصول دین می دانند و آن را حرام اعلام کرده اند.
به گزارش روزنامه «ایندیا تودی»، وزارت تجارت و صنعت عربستان اعلام کرد: یوگا در فهرست فعالیت های ورزشی قرار دارد و شهروندان این کشور با اخذ مجوز از دولت، مجاز به انجام و یا تعلیم این ورزش هستند.
به نوشته این روزنامه هندی، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در حال تغییر تاریخ این پادشاهی هستند. محمد بن سلمان با ارایه چشم انداز 2030 عربستان، بر توسعه و سرمایه گذاری در مسایل جوانان تمرکز کرده است.
عربستان چندی پیش نیز اعلام کرد که زنان این کشور می توانند به همراه خانواده هایشان از سال 2018 در سه ورزشگاه بزرگ کشور حضور یابند.
«دانیل هشلر» نویسنده شبکه یک تلویزیون آلمان پیشتر نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان عربستان در حال شکستن یک سری تابوهای اجتماعی است. این اصلاحات برای برخی جنبه نمادین دارد و آن را وسیله‌ ای برای آراستن وجهه عربستان می‌دانند.
عربستان یک جامعه بسته است و به نظر می‌ رسد گشایش محتاطانه این جامعه بسته، اقدامی تاکتیکی است. خاندان سلطنتی با بحران های دست‌ و پنجه نرم می‌کند و بدون اصلاحات اصولی اقتصادی، بالاخره روزی با خطر ورشکستگی اقتصادی مواجه خواهد شد.