وزارت امور خارجه ترکیه با ابراز نگرانی در مورد گزارش‌های مربوط به اعتراضات اخیر در ایران، خواستار توقف مداخله‌های خارجی در این مساله شد.

تاکید وزارت خارجه ترکیه بر توقف مداخله خارجی در اعتراض‌های ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه (امروز) در واکنش به اعتراض‌های روزهای اخیر در ایران بیانیه‌ای منتشر و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر آرامش در ایران برقرار شود.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد: آنکارا درباره گزارشات مربوط به اعتراض‌ها در ایران که از روز 28 دسامبر 2017 آغاز شده و در آن افرادی کشته و ساختمان‌های عمومی تخریب شده‌اند، نگران است. ما امیدواریم که درک مشترک و آرامش هر چه زودتر در این کشور حاصل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران کشور دوست و برادر ترکیه است که نشان دهنده اهمیت بسیار بالای حفظ صلح و ثبات اجتماعی است.

دستگاه دیپلماسی ترکیه همچنین در بیانیه خود آورده است: در همین راستا ما بر این باوریم که اظهارات حسن روحانی رییس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه مردم حق اعتراض مسالمت‌آمیز را دارند و قانون نباید نقض شود و اموال عمومی نباید آسیب ببیند، باید مدنظر قرار گیرد و به علاوه باید از هرگونه خشونت و تحریک پرهیز شود.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرده است که لفاظی‌های تحریک‌آمیز و مداخلات خارجی در ناآرامی‌های اخیر ایران باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر عده‌ای از مردم کشورمان در برخی از شهرها دست به اعتراضاتی زده‌اند که در پاره‌ای از موارد به تخریب اموال عمومی و تلفات انسانی منجر شده است.