دولت کنونی آمریکا در تلاش است تا با دریافت بودجه ای بالغ بر 18 میلیارد دلار از کنگره این کشور ظرف یک دهه آینده، پروژه امتداد و استحکام دیوار مرزی مکزیک را آغاز نماید.

ترامپ خواستار بودجه 18 میلیارد دلاری برای «دیوار مرزی مکزیک» شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحقق یکی از مهم ترین و در عین حال جنجالی ترین وعده های انتخاباتی خود در تلاش است تا با دریافت بودجه ای 18 میلیارد دلاری از کنگره ظرف یک دهه آینده، پروژه امتداد و استحکام دیوار مرزی با مکزیک را آغاز نماید.

این طرح که جزئیات آن روز جمعه منتشر شد، شامل احداث 316 مایل حصار و تیرک جدید است که به 407 مایل حصارهای موجود اضافه می شود و بدین ترتیب، سبب توسعه دیوارها و حصار کشی در امتداد مرز جنوب غربی می شود.

گفتنی است که دونالد ترامپ در جریان رقابتهای انتخاباتی خود در سال 2016 وعده داد که یک «دیوار مرزی بزرگ و زیبا» (!) در امتداد مرز 2000 مایلی آمریکا- مکزیک احداث کند تا به زعم خود، از ورود مجرمان و مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا جلوگیری شود.

در حال حاضر، حدود 650 مایل از این خط مرزی دارای حصارهای فیزیکی و ساخته دست بشر است. «سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» برای کنترل سایر نقاط این خط مرزی به استفاده از رادارهای مراقبتی، دوربینها، گشت زنی و موانع طبیعی همچون رودخانه متکی است.

لازم به ذکر است که طبق طرح پیشنهادی دولت آمریکا- که نخستین بار در روزنامه وال استریت ژورنال انتشار یافت- ساخت حصارهای مرزی برای نیمی از این خط مرزی تا سال 2027 تمدید می شود.