روزنامه ی گاردین مدعی شد که ترامپ قصد دارد تا روز جمعه تحریم هایی را علیه صدا و سیما و افراد وابسته به آن به بهانه آنچه آن را مقابله با معترضان در ایران می داند، صادر کند.

گاردین: ترامپ قصد دارد تا تحریم های علیه صدا و سیما را بازگرداند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ی گاردین در گزارشی نوشت که دولت ترامپ در روز جمعه که قرار است تصمیم خود در مورد اعلام پایبندی ایران به برجام را اعلام کند،تعلیق تحریم های صدا و سیما را امضا نکند و این به معنی آن است که تحریم ها دوباره علیه صدا و سیما ی ایران فعال خواهند شد.
صدا و سیما ایران از سال 2013 مورد تحریم های ظالمانه ی آمریکا قرار گرفت ولی با عملی شدن برجام این تحریم ها برداشته شد و باراک اوباما و نیز دونالد ترامپ هر 180 روز یکبار تعلیق تحریم های آن را تمدید کردند.
یک منبع مطلع در واشنگتن در این باره به گاردین گفت که ترامپ تصمیم گرفته است بانک مرکزی ایران را به دلیل آنکه بر روی زندگی مردم عادی تاثیر می گذارد تحریم نکند و در عوض برخی نهاد های خاص مثل صدا و سیما را مورد تحریم قرار دهد.
به گزارش ایسنا ،در صورت صحت این خبر لغو تعلیق تحریم های صدا و سیما که جزو تحریم های هسته ای ایران نقض برجام از سوی آمریکا محسوب می شود در حالی که براساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران تاکنون به همه ی تعهدات برجامی خود پایبند مانده است.
این منبع به گاردین گفت این یک اقدام نمادین خواهد بود که یک پیام محکم را به ایران بدون آنکه مثل دیگر تحریم ها تاثیرات منفی بر زندگی مردم داشته باشد مخابره می‌کند.
وی افزود: همچنین احتمال دارد که همه ی افراد وابسته به صدا و سیما نیز مورد تحریم قرار بگیرند و حساب های بانکی آن ها در خارج از ایران نیز مسدود شود.