رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که فلسطین نقش میانجی گرانه آمریکا را در حل مناقشه با رژیم صهیونیستی (اسرائیل) نمی پذیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  شبکه اول تلویزیون روسیه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با وی درباره اوضاع خاورمیانه و مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

ولادیمیر پوتین در ابتدای این دیدار با بیان اینکه روسیه همواره از ملت فلسطین حمایت کرده است، افزود: به تازگی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مسکو دیدار داشتم و هم اکنون نیز تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت وگو کردم.

وی ادامه داد: بدیهی است ما درباره حل و فصل مناقشه فلسطین - اسرائیل گفت وگو کردیم. البته ارزیابی شما از آنچه که در آنجا رخ می دهد بسیار مهم است تا مواضع را هماهنگ کنیم و رویکرد مشترکی برای حل این مسائل بسیار دشوار بیابیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، همانند سیلی بر صورت ما بود.

وی افزود: در این شرایط که آمریکا ایجاد کرده است اعلام می کنیم که از این لحظه از هرگونه همکاری با طرف آمریکایی به عنوان میانجی حل و فصل مناقشه خاورمیانه صرف نظر می کنیم زیرا مخالف اقدام های آنها هستیم؛ امیدواریم ساز و کاری ایجاد شود که واشنگتن فقط یکی از میانجی ها باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اگر همایشی بین المللی برگزار شود، طرف فلسطینی در آن خواهد خواست تا آمریکا تنها میانحی نباشد بلکه عضوی از یک گروه باشد.

محمود عباس گفت: از زمان انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا چهار بار با وی دیدار کرده است و در این تماس ها، ترامپ از معامله ای سخن گفت که ممکن است به مناقشه فلسطین و اسرائیل پایان دهد.

وی افزود: اما ناگهان آمریکا بطور غیرمنتظره تصمیم به بستن دفتر نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در این کشور گرفت که ما نیز اعلام کردیم که کنسولگری آمریکا در قدس بسته می شود.