نشریه آمریکایی در مطلبی نوشت: جنگنده‌های «اف-14» ایران که در دفاع از این کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند، با گذشت سال‌ها هنوز در شرایط مساعد پروازی هستند.

 نیروی هوایی ایران در تجهیز و ارتقاء تامکت‌های خود موفق عمل کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی پیرامون ادامه پرواز و عملیاتی ماندن جنگنده‌های «اف -14 تامکت » نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا و توقف خط تولید و پرواز این جنگنده در ارتش آمریکا نوشت: ایران موفق شده باقی مانده ناوگان اف-14 خود را کماکان به پرواز درآورد.

این رسانه آمریکایی با اشاره به نحوه حفظ این جنگنده‌ها و خدمات آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس و نبرد با نیروی هوایی ارتش بعث عراق به ویژه جنگنده‌های « میراژ »، و «میگ -25» عراقی نوشت: ایران، چه درحال تولید قطعات یدکی این جنگنده باشد یا آن‌ها را از خارج تهیه کند، آشکار است که در تجهیز اسکادران اف-14 خود موفق عمل کرده است.

نشنال اینترست: نیروی هوایی ایران در تجهیز و ارتقاء تامکت‌های خود موفق عمل کرده است
بخشی از ناوگان اف-14 ایران

این نشریه به نقل از یک کارشناس صنایع هوایی نوشت که براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته (اکتبر 2013)، ایران بیش از 40 فروند اف-14 با قابلیت پرواز دارد. ایران بروزرسانی تامکت ‌های خود را با قطعات راداری و سامانه‌های ناوبری جدید شروع کرده و حتی آن‌ها را به موشک‌های «آر-73» و « هاوک » تجهیز کرده است.

در خاتمه این مطلب آمده است: با گذشت پنج دهه، جنگنده‌های اف-14 ایران بهتر و بهتر می‌شوند. این جنگنده‌ها برای دفاع از ایران بسیار مهم هستند.