نخست‌وزیر انگلیس گفت که دولت این کشور گزینه پیوستن به اقدام نظامی محتمل علیه دولت دمشق را در پی گزارش‌های منتشر شده درخصوص حملات شیمیایی در سوریه مدنظر قرار می‌دهد.

چراغ سبز انگلیس به ائتلاف محتمل برای حمله به سوریه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اینترنتی تلگراف، ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس حمله شیمیایی در سوریه را «وحشیانه» قلمداد کرد و افزود، کشورش استفاده از تسلیحات شیمیایی را در هر شرایطی کاملا محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد که دولت انگلیس تاکید دارد بررسی‌ها برای یافتن عامل حملات شیمیایی بسیار ضروری است.

نخست‌وزیر انگلیس در عین حال خاطر نشان کرد: در صورتی که دولت سوریه و حامیان آن نظیر روسیه مسئول این حملات شناخته شوند، باید پاسخگو باشند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، ترزا می احتمال پیوستن به ائتلاف نظامی محتملی برای حمله به سوریه را منتفی ندانسته اما از توضیح درباره گزینه‌هایی که مدنظر دولت او قرار دارد، نیز خودداری کرد.

می در بخش دیگری از اظهارات خود در استکهلم بیان کرد: ما در حال همکاری با هم‌پیمانان خود در راستای ارزیابی اتفاقاتی که روی داده است، هستیم. در عین حال ما با هم‌پیمانان خود درباره انجام هر اقدام لازمی تعامل داریم.

پیش از این بوریس جانسون، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس گفته بود که درخصوص واکنش جامعه بین‌المللی به حملات شیمیایی سوریه بازه گسترده‌ای از گزینه‌ها باید روی میز باشد.

نخست‌وزیر انگلیس در سخنان خود به انتقاد از دولت روسیه پرداخته و گفت: مسکو باری دیگر از حق وتوی خود استفاده کرده و باعث شد که قوانین بین‌المللی درباره تسلیحات شیمیایی نقض شده و روند بررسی‌ها آسیب ببیند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که پیام مستقیم او به شخص ولادیمیر پوتین چیست، پاسخ داد: کرملین باید در موضعی که اتخاذ می‌کند، بسیار با دقت بنگرد.