ترامپ: بدون هیچ پیش‌شرطی حاضرم با ایران مذاکره کنم/ آماده دیدار با روحانی هستم در هر مکان و زمانی بدون پیش شرط / این کار را از موضع قدرت یا ضعف انجام نمی‌دهم، فکر می‌کنم ملاقات کردن کار مناسبی است/ به ملاقات اعتقاد دارم، البته آنها کمی مشکل دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
رئیس جمهوری آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات ایران خبر داد و گفت: اگر آنها آمادگی داشته باشم حاضرم بدون هیچ پیش شرطی این کار را انجام دهم.
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از نامه نیوز، دونالد ترامپ این مطلب را بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با چوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا مطرح کرد.
وی افزود: من حاضرم با هر کسی ملاقات کنم، وقتی ظرفیت جنگ یا گرسنگی وجود داشته باشد، بهتر است مذاکره انجام شود. من ملاقات خوبی با کیم رهبر کره شمالی داشتم و از آن به بعد شما شاهد بودید که یک موشک هم شلیک نشد.
رئیس جمهوری آمریکا به دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی هم اشاره کرد و گفت: ما درباره ایمنی، عمران ، اقتصاد و حفاظت از اسرائیل صحبت کردیم.
ترامپ همچنین درباره گفت و گو با رهبران ناتو هم اینگونه اظهار کرد که این ملاقات خوب بود و توانستیم پول خوبی برای ناتو جمع آوری کنیم.
وی مدعی شد: بنابراین به ملاقات اعتقاد دارم، البته آنها کمی مشکل دارند، من به تعهد خودمان در برجام پایان دادیم، اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.

 

ترامپ ادامه داد: گفت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

 

رئیس جمهور آمریکا از سیاستهای تند ایتالیا علیه مهاجرت حمایت کرد. ترامپ گفت: بنده با اقدامات شما درخصوص مهاجرت و مهاجرت غیرقانونی و حتی مهاجرت قانونی بسیار موافق هستم. ایتالیا در مرزهایش مواضع بسیار قاطعی اتخاذ کرده است. شماری از کشورها چنین مواضعی اتخاذ کرده اند.

 

به نظر بنده شما کار درست را انجام می دهید. بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی نیز باید همین کار را انجام دهند. برخی از کشورها از مدتها قبل چنین موضعی اتخاذ کرده اند و عملکرد بسیار بهتری در این زمینه دارند.

 

وی افزود: ما درباره تجارت و مسائل نظامی و سفارش شمار زیادی هواپیما برای خرید از ما صحبت می کرد. آمریکا همانند همیشه کسری تجاری قابل توجهی در تجارت با ایتالیا دارد که رقم آن حدود سی و یک میلیارد دلار است. مطمئن هستم که بسیار سریع این مسئله را حل خواهیم کرد.