وزیر خارجه پیشین آمریکا بار دیگر از خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

ابراز تاسف مجدد کری نسبت به خروج آمریکا از برجام/ ترامپ توجهی به توصیه‌ها یا حقایق ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، «جان کری» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، روز گذشته -یکشنبه- در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که تصمیم‌گیری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، اغلب چندان براساس توصیه یا حقایق صورت نمی‌گیرد. کری رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم کرد که درباره بسیاری از مسائل بدون هیچ‌گونه پشتوانه‌ای حرف می‌زند.

اشاره کری به اظهارات ترامپ مبنی بر این بود که توافق هسته‌ای با ایران «بدترین توافق» برای آمریکا بود.

کری گفت: «متاسفانه و با ناراحتی باید بگویم که ترامپ در عمل نمی‌داند درباره چه حرف می‌زند. او بدون هیچ پشتوانه‌ای حرف می‌زند. اظهاراتش درباره توافق هسته‌ای با ایران نیز همینطور است.»

ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری به کری حمله کرده و او را متهم به آسیب زدن به منافع آمریکا کرده بود.

کری در پاسخ به این‌که آیا در آن زمان می‌خواست پاسخی به ترامپ بدهد یا نه گفت: «من به این حرف او پاسخی ندادم. به گمانم، ارزش آمریکا و دموکراسی‌مان از مشتی توئیت‌های نادرست بیشتر است.»

کری گفت که این ادعای ترامپ که براساس آن توافق هسته‌ای با ایران ضعیف و برای آمریکا مضر بود، اشتباه بوده و برهم‌زننده امکانات سیاست‌های بین‌المللی هسته‌ای است.

کری با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «تنها ایالات متحده از این توافق خارج شد. وزیر دفاع معتقد بود که باید این توافق را حفظ کرد، افراد حوزه اطلاعات و امنیت معتقد بودند که باید این توافق را حفظ کرد. حقیقت این است که این توافق هنوز هم پابرجاست.»

وی همچنین گفت که حمایتش از این توافق به‌خاطر ضربه زدن به ترامپ نیست، بلکه بحث بر سر منافع آمریکا در یک سیاست‌گذاری مثبت است.