بارش باران در ریاض پایتخت این کشور و جاری شدن سیل در خیابان ها شهروندان سعودی را غافلگیر کرد و مشکلات زیادی برایشان به بار آورد.

 سیل شدید در کویت و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  روسیا الیوم، گزارش مدیریت بحران عربستان از کشته و ناپدید شدن چندین نفر در سیل دیروز جمعه و وارد شدن خسارت های مالی فراوان خبر داد.
بارش شدید باران همچنین باعث آسیب دیدگی سقف فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض و آبگرفتگی یکی از سالن های این فرودگاه شد.
براساس ویدیو های منتشره در شبکه های اجتماعی آسیب دیدگی سقف فرودگاه باعث شده تا آب به سالن فرودگاه نفوذ و گیت بازرسی مختل شود.
مرکز مدیریت بحران عربستان گزارش داد که 93 نفر در این سیل گرفتار شدند،71 خودرو آسیب دید و 34 مورد قطعی برق گزارش شد.
کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بارش باران برای سعودی ها پیش آمده است مقامات این کشور را به دلیل کم کاری در خدمت رسانی مقصر دانستند. آنها خاطر نشان کردند در حالی که سران سعودی درگیر کشتن مردم یمن هستند سیل ریاض را برده است.
پایگاه سعودی المواطن درباره این بحران نوشت: باران های سیل آسای روز جمعه نشان داد که مسئولان کشور برغم اینکه مدعی هستند که سال ها روی پروژه های عمرانی و زیر ساختی فعالیت دارند اماعملا هیچ موفقیتی نداشته اند.
این پایگاه افزود علی رغم اینکه شهرداری شهر ریاض اعلام کرده بود که به لحاظ انسانی ، ابزاری و امکانات برای باران های سیل آسا آمادگی کامل دارد بارش باران شدید در روز جمعه وجود مشکلات بزرگی را آشکار کرد.
به نوشته این پایگاه، بارش باران باعث مختل شدن عبور و مرور خوردروها در خیابان ها و زیر گذرها شد و به دلیل سوء مدیریت و ناکار آمدی پروژه های شهر داری در برخی محله های ریاض آب وارد منازل مردم شد.
بارش‌های سیل‌آسای در کویت نیز زندگی مردم را مختل کرد در همین راستا حسام الرومی وزیر کار و امور اجتماعی کویت به دنبال ناتوانی در مدیریت بحران سیل از مقام خود استعفا کرد.
در پی این بارش ها شرکت‌های هواپیماییِ کویت پروازهای شبانه خود را به حالت تعلیق درآورده و روز سه شنبه گذشته وزارت خانه‌ها و ادارات دولتی، مدارس دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها و برخی موسسات آموزشی تعطیل شدند.
خاورم**9366**1049