«سید مقتدا صدر» رهبر معنوی فراکسیون «سائرون» در نامه ای سرگشاده و شدیداللحن برای 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق ضرب الاجل تعیین کرد.

ادامه اختلافات بر سر تکمیل کابینه؛ صدر برای عبدالمهدی ضرب الاجل تعیین کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، در این نامه صدر خطاب به عبدالمهدی آورده است که «شش ماه تا یکسال فرصت داری تا موفقیت خود را به اثبات برسانی!»
صدر از نخست وزیر عراق خواسته است که وزیران تکنوکرات و مستقل و به دور از گرایش های حزبی برای کابینه خود برگزیند.
وی نسبت به آنچه تلاش های پشت پرده گروه های سیاسی برای تقسیم وزارتخانه ها میان خود، نامیده هشدار داده و خطاب به عبدالمهدی افزوده است که اگر دولت و وزیرانت از افراد حزبی و براساس تمایلات مرگبار فرقه ای باشد، هرگز موفقیت نصیبت نخواهد شد.
صدر از عبدالمهدی خواسته است که وزیران کشور و دفاع و دیگر مسوولین پست های امنیتی را نیز از افراد مستقل، تکنوکرات و وفادار به عراق برگزیند.
رهبر معنوی فراکسیون سائرون از نخست وزیر عراق خواسته است که از فرماندهان مبارزه با تروریسم در پست های مهم امنیتی و نظامی انتخاب کند و گفته است: نباید قهرمانان شجاعی که خاک عراق را از تروریسم داعشی آزاد کردند، فراموش کرد و باید از آنها در پست های مهم امنیتی و نظامی بهره برد.
صدر در عین حال افزوده است که او و «سید عمار حکیم» رهبر فراکسیون اصلاح - که سائرون متحد آن است - و بعضی از فراکسیون های زیر مجموعه فراکسیون بزرگ اصلاح و سازندگی، دست نخست وزیر را در انتخاب وزیران کابینه خود، بازگذاشته و هرگز هیچ شخصی را از طرف خود به او برای تصدی پست های وزارتی تحمیل نکردند.
وی از عبدالمهدی خواسته است که به خط مشی خود برای انتخاب وزیران کابینه اش به دور از دخالت جریان های سیاسی ادامه دهد و پایان سخن خود را با این عبارت تهدید آمیز قرآنی به پایان رسانده است که اگر این خط مشی را در پیش نگیرد، «ولات حین مناص» (دیگر هیچ جای عذر و بهانه ای نیست).
صدر در حالی این نامه سرگشاده را منتشر کرده که قرار است پارلمان عراق فردا سه شنبه درمورد 8 وزیر باقی مانده کابینه عبدالمهدی از جمله دو وزیر کشور و دفاع که محل اختلاف نظر سیاسی است، تصمیم گیری کند.
طبق آخرین گزارش ها، دو فراکسیون سازندگی و اصلاح که فراکسیون های بزرگ حامی دولت عبدالمهدی هستند، برسر نامزدی «فالح الفیاض» برای پست وزارت کشور به توافق رسیده اند اما فراکسیون سائرون (متحد اصلاح ) با آن مخالفت کرده است.
در خصوص نامزد وزارت دفاع نیز گفته می شود که فعلا «سلیم الجبوری» رییس پارلمان سابق و «فیصل الجربا» از فرماندهان سابق ارتش عراق بارزترین نامزدها برای این پست هستند و توافق شده است که پارلمان فردا سه شنبه در رای گیری آزاد، پیرامون نامزد مطرح تصمیم گیری کند.