با ادامه اعتراضات گسترده در فرانسه، ده‌ها مدرسه در این کشور تعطیل شدند و سوخت در مناطق غربی نیز نایاب شده است.

ده‌ها مدرسه در فرانسه تعطیل و سوخت در مناطق غربی نایاب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  یورونیوز، با ادامه اعتراضات گسترده در پاریس و بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه، دامنه اعتراضات جلیقه زردها در این کشور امروز دوشنبه به بخش های مختلف جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان هم سرایت کرده است؛ بطوری که در اولین روز هفته، بیش از 100 دبیرستان در فرانسه پس از اعتراضات دانش آموزان تعطیل شد و کلاس های درس نیز برگزار نمی شود.

همچنین به دلیل مسدودکردن معابر و برخی از بزرگراه ها توسط جلیقه زردها در مناطق مختلف این کشور، سوخت‌رسانی به پمپ‌های بنزین به تعویق افتاده است و نزدیک به 75 جایگاه از 2200 پمپ بنزین شرکت توتال به ویژه در بخش غربی بسته شده اند.

همزمان سخنان یکی از جلیقه زردها در رادیوی فرانسه انتقادات فراوانی را برانگیخته است. کریستوف شلانسون که او را سخنگوی جنبش جلیقه زردها معرفی کرده اند، می گوید دولت کنونی باید هرچه زودتر استعفا دهد و یک ژنرال ارتش مانند دوویلیه جانشین او شود. این در حالیست که شماری از اعضای جلیقه زردها نیز اعلام کرده اند که این فرد به هیچ عنوان سخنگوی این حرکت نیست و جنبش آن‌ها رهبری و جهت گیری سیاسی ندارد.

ژنرال دو ویلیه فرمانده ارتش فرانسه در پی اعتراض به بودجه تصویبی ارتش از سوی دولت امانوئل ماکرون در سال گذشته میلادی در یک حرکت بی سابقه از مقام خود استعفا داد.

شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز 17 نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «جلیقه زرد»ها نام نهاده اند.

«جلیقه زرد»، جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، راننده باید آن را بر تن کند.