مثلث آنلاین: وزیر دفاع انگلیس در بازدید از پایگاه نظامی این کشور در شمال نروژ از اعزام هواپیماهای تجسسی برای شکار زیردریایی‌های روسیه در قطب شمال خبر داد.

انگلیس به دنبال شکار زیردریایی‌های روسیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از تارنمای وزارت دفاع انگلیس، گاوین ویلیامسون که در میان نظامیان این کشور در نروژ سخنرانی می‌کرد، به آنچه افزایش تحرکات زیردریایی‌های روسیه در قطب شمال در سطح دوران جنگ سرد عنوان کرد پرداخت و ادامه داد که هواپیماهای مدل «آر.اِی.اف پوسایدن 8 » انگلیس سال آینده میلادی به این منطقه منتقل خواهند شد.
وی، قطب شمال را جبهه جدید انگلیس برای دفاع از منافع این کشور خواند و توضیح داد: چنانچه مهارت‌های ما در دمای زیر صفر افزایش ‌یابد یا از متحدان دیرینه خود مانند نروژ مواردی فراگیریم و یا با هواپیماهای پی8 خود تهدید‌های زیردریایی‌های روسیه را رصد کنیم، درهرحال برابر چالش‌های جدید هوشیار خواهیم ایستاد.
بر اساس این گزارش، 9 فروند از هواپیمای تجسسی انگلیس در سال 2020 در پایگاه هوایی «لوسی ماوث» مستقرشده و عملیات تجسسی خود در قطب شمال را آغاز خواهند کرد.
وزیر دفاع انگلیس همچنین از استقرار بیش از یکهزار تفنگدار نیروی دریایی این کشور در نروژ برای شرکت در یک دوره 10 ساله آموزشی خبر داد.
اقدام اخیر انگلیس بخشی از راهبرد دفاعی این کشور به‌منظور تعمیق روابط با کشورهای منطقه قطب شمال خوانده‌شده است.
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که کمیته پارلمانی دفاعی انگلیس نیز به‌تازگی نسبت به افزایش تحرکات روسیه در قطب شمال ابراز نگرانی و آن را فراتر از اقدام داعی توصیف کرده است.
همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شنبه گذشته در نشست امنیتی مونیخ اظهار داشت که این کشور متوجه افزایش فعالیت اعضای ناتو است و از طریق رایزنی با مقام‌های نروژ، تحریکات ناتو در قطب شمال را رصد می‌کند.
شبد**اروپام ** ه ن **