وزیر خزانه‌داری آمریکا ایران را به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت متهم کرد.

منوچین: هرکس که به انجام فعالیت‌های ممنوعه مشغول باشد را تحریم می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه مقامات آمریکا نسبت به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران و در پاسخ به اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر شخصی خود نوشت که خزانه‌داری آمریکا با قدرت برنامه موشک‌های بالستیک ایران را هدف قرار داده و مایل است تحریم‌هایش را علیه تمام کسانی که به انجام‌ فعالیت‌های ممنوعه مشغولند، اعمال کند.

به گزارش ایسنا ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی رویکردهای بدخواهانه کشورش ، مدعی شد که آزمایش موشک‌های میان‌برد ایران که توانایی حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند تخطی از توافق بین‌المللی هسته‌ای تهران می‌باشد و آن را محکوم کرد.

در میان تنش‌های میان واشنگتن و تهران در زمینه موشک‌های بالستیک، پمپئو در پیامی توییتری هشدار داده است که ایران در حال افزایش «آزمایش و تکثیر» موشک‌هایش بوده و از جمهوری اسلامی ایران خواست «این اقدامات را متوقف کند».

پمپئو در ادامه این اظهارات ادعایی خود به جزئیاتی در مورد آخرین آزمایش موشکی ایران اشاره کرد.

او در پیام توییتری خود مدعی شد که ایران به تازگی موشک‌های میان‌بردی را مورد آزمایش قرار داده است که قابلیت حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند.

وی سپس بر ادعای خود افزود: این آزمایش از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در ادامه این اظهارات واهی مبنی بر نقض قطعنامه 2231 از سوی ایران مدعی شد: تهدید از سوی ایران چندجانبه است. آن‌ها با این پرتاب موشک، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که آن‌ها را از انجام اینگونه پرتاب‌ها بازمی‌داشت نقض کردند. به نظر می‌رسد که بهترین تلاش‌مان برای منصرف کردن ایران از حمایت از تروریسم همانند تلاش‌های سازمان ملل برای ممانعت از پرتاب موشک توسط ایران، ناکام مانده است.

جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس به این ادعا که ایران به تازگی یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرده است ، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خودواکنش نشان داد و مدعی شد: من به شدت نسبت به آزمایش موشک بالستیک میان برد توسط ایران نگران شده‌ام. این اقدامی تحریک برانگیز و تهدیدآمیز بوده و در تضاد با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

جرمی هانت ادامه داد: حمایت ما از برجام به هیچ وجه از نگرانی ما درباره برنامه موشکی بی‌ثبات کننده ایران و از عزم ما نسبت به اینکه باید متوقف شود، کم نمی‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات واهی همتای آمریکایی خود در توییتی نوشت: «سورئالیسم (فرا واقعیت گرایی) اکنون خط مشی ایالات متحده در سیاست خارجی‌اش شده است: در حالی که خود قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می کند - و حتی به تهدید آنهایی می پردازد که نمی‌خواهند با اجرای تحریم های غیرقانونی ایالات متحده این قطعنامه را نقض کنند - حالا به غلط، ایران را دقیقا به نقض همان قطعنامه متهم می کند!
مکر و دورویی»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به ادعای مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا که آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت دانست، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

قاسمی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا افزود: جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه ای استناد می کنید که با خروج یک‌جانبه و غیر قانونی‌تان از برجام نه تنها خود آن را نقض کرده‌اید بلکه دیگران را هم به نقض آن تشویق و یا حتی اگر آن را اجرا کنند تهدید به تنبیه شدن و تحریم می‌کنید.