یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به ایران را حائز اهمیت خواند و گفت که هرگونه دادوستد سیاسی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و مطرح در منطقه است که بدون توجه به نقطه ‌نظراتش نمی‌توان خیلی از مسائل منطقه را حل کرد.

برجام  محور مذاکرت سفر وزیر خارجه انگلیس در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران اظهار کرد: انگلیس کشوری مطرح در اروپا است که در حال حاضر سطح روابط‌مان در حد سفیر است، لذا با توجه به این‌که انگلیس یکی از امضاء‌کنندگان برجام است و ما نیز در مذاکره فشرده با اروپایی‌ها هستیم این سفر را می‌توان حائز اهمیت ارزیابی کرد.

وی افزود: اروپایی‌ها باید تکلیف‌شان را در برابر آمریکا مشخص کنند که اگر نمی‌توانند مقابل فشار آمریکا ایستادگی کنند ما تکلیف را مشخص خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تعداد قابل توجهی از کشورهای مطرح اروپایی پای سند برجام را امضاء کردند، لذا باید بعد از خروج آمریکا اروپایی‌ها تکلیف خودشان را در برابر اجرای تعهداتشان روشن کنند.

بروجردی ادامه داد: از طرف دیگر هرگونه دادوستد سیاسی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و مطرح در منطقه است که خیلی از مسائل منطقه بدون توجه به نقطه‌نظرات ایران حل نمی‌شود. همان‌طور که در قضایایی همچون سوریه و عراق همه دنیا شاهد این موضوع بودند. براین اساس فکر می‌کنم که اینگونه سفرها در مجموع مثبت است.