مثلث آنلاین: رئیس ستاد ارتش الجزایر در اظهاراتی که نسبت به سخنرانی‌های قبلی‌اش از زمان آغاز اعتراضات بی‌سابقه علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور نرم‌تر و آرام‌تر به نظر می‌رسید، تاکید کرد: ارتش و مردم الجزایر ارزش‌های مشترک و رویکرد مشترکی برای آینده دارند.

رئیس ارتش الجزایر موضع نرم‌تری در قبال مردم گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، الجزایری‌ها از 22 فوریه تظاهرات شدید و بی‌سابقه‌ای را در اعتراض به کاندیداتوری بوتفلیقه برای انتخابات 18 آوریل به راه‌ انداختند.

قاید صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر و معاون وزیر دفاع این کشور در سخنرانی که در جمع دانشجویان دانشکده نظامی داشت، گفت: ارتش افتخار می‌کند که برخاسته از خود این مردم اصیل است و مفتخر است که همان ارزش‌ها و اصول مردم را دارد.

قاید صالح که از حلقه نزدیکان بوتفلیقه محسوب می‌شود، تاکید کرد: ارتش و مردم الجزایر درباره تمامی عناصر رویکرد مشترک برای آینده این کشور اتفاق نظر دارند.

رئیس ستاد ارتش الجزایر گفت: بی‌تردید الجزایر و ارتش از داشتن چنین مردمی مفتخر است.

او با اشاره به اینکه امنیت در الجزایر تثبیت شده و استوار است، گفت: ارتش زمام امور را برای حفظ این دستاورد ارزشمند به دست خواهد گرفت.

قاید صالح اواخر فوریه گذشته فراخوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات مطرح می‌شوند را فراخوان‌هایی ناشناس و مشکوکی دانست که ادعای دموکراسی دارند و هدف از آنها کشاندن الجزایری‌ها به سرنوشتی نامعلوم است.

بوتفلیقه بعد از ظهر روز گذشته پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستانی در سوئیس به کشور خود بازگشت.