«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی روز یکشنبه با شاه سعودی در ریاض دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی روز یکشنبه (دیروز) در یک سفر رسمی وارد ریاض شد و با شاه سعودی دیدار کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الاخباریه عربستان، در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و رایزنی کردند. پس از این دیدار دو طرف در ضیافت ناهار حضور یافتند.

«دیدودو» پس از این دیدار با محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و همچنین «خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. او امروز صبح نیز وارد جده شد.

ملک سلمان در مارس 2017 در سفر کم سابقه‌ای به عنوان اولین شاه سعودی به اندونزی سفر کرد. در ژانویه 2018 «اسامه الشعیبی» سفیر سعودی در جاکارتا مدعی شد که با سفر ملک سلمان حجم مبادلات تجاری دو کشور از سه میلیارد دلار به نُه میلیارد دلار رسیده است.

هرچند اندونزی انتظار سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری عربستان در این کشور را داشت اما انتظارات جاکارتا به هیچ وجه برآورده نشد بنابراین برخی ناظران می‌گویند به نظر نمی‌رسد سفر «جوکو ویدودو» به عربستان، خالی از اهداف اقتصادی و تلاش برای جذب سرمایه‌های کلان سعودی باشد.

انتهای پیام/ص