«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه بار دیگر از رسانه های این کشور از جمله ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز به شدت انتقاد کرد و خواستار عذرخواهی این روزنامه از خود شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، ترامپ در سلسله پیام های توییتری خود، «پل کروگمن»ستون نویس نیویورک تایمز را به دلیل انتقاد ازجمهوریخواهان به خاطر اقدام نکردن علیه ترامپ در پی انتشار گزارش مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، محکوم کرد و نوشت:پل کروگمن از نیویورک تایمز جعل کننده اخبار، با نوشته های کذب و بسیار نادرست خود در مورد من، همه اعتبارش را همچون نیویورک تایمز از دست داده است. فکر و ذهن کروگمن را نفرت پر کرده، همانطور که میزان حماقت وی، فکر دیگران را به خود مشغول کرده است.
وی درتوییت دیگری روزنامه نیویورک تایمز را دشمن مردم خواند و آورد: در این فکرم که نیویورک تایمز برای دومین بار از من عذرخواهی خواهد کرد، همانطور که بعد از انتخابات 2016 این کار را انجام داد. اما این عذرخواهی باید به مراتب بزرگتر و بهتر باشد. در این مورد، آنها (نیویورک تایمز) باید به زانو بیافتند و برای بخشش التماس کنند.
به تازگی نتیجه تحقیقات«رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا منتشر شد.
مولر در گزارش خود یادآور شد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود در خصوص این پرونده، اختیار تام دارد.
بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 10 مورد مربوط به کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت را مورد بررسی قرار دارد.
از سویی ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی عنوان کرد که گزارش مولر نشان از مداخله روسیه در انتخابات 2016 داشت، اطلاع قبلی ستاد انتخاباتی ترامپ از این مداخله را برملا کرد؛ ضمن اینکه شخص ترامپ بعدها درصدد جلوگیری ازتحقیقات از آنچه روی داده بود، برآمد.
رئیس جمهوری آمریکا درادامه توییت های خود، رسانه های جریان اصلی را به اغفال از آنچه وی عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش برشمرد، متهم کرد و مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان را مورد تمسخر قرار داد.
در حالی که طرح استیضاح رئیس جمهوری آمریکا این روزها سر زبان ها افتاده است، ترامپ در یکی از توییت های امروز خود از دمکرات ها انتقاد کرد و نوشت: دمکرات های رادیکال چپ با رهبران خود در رسانه های اخبار جعلی، کاملا دیوانه شده اند. به گمانم این بدان معناست که برنامه جمهوری خواهان، موثر واقع شده است. منتظر خبرهای بیشتری باشید.
دمکرات ها از یافته های گزارش مولر استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.
روسای کمیته های مختلف مجلس نمایندگان آمریکا، دست حزب دمکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ را باز گذاشته اند، اگرچه اذعان کرده اند که این اقدام ممکن است موفقیتی در پی نداشته باشد.
به گفته «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، برخی اقدام های ترامپ که در گزارش مولر به طور مبسوط به آن پرداخته شده، در صورت اثبات، از قابلیت پیگیری برای استیضاح برخوردار است.
اروپام**9109**1590