مثلث آنلاین: در پی اختلافات بین « فدرال رزرو» و دونالد ترامپ وی از این بانک خواسته است در تعیین نرخ سود بانکی تجدید نظر کرده و آن را افزایش ندهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ریترز، فدرال رزرو قرار است امروز - چهارشنبه- تصمیم خود مبنی بر تعیین نرخ سود بانکی را اعلام کند.

همینطور این نهاد پیش از این اعلام کرده بود که نرخ سود بانکی برای ادامه سال جاری میلادی به همان میزان بین دو و 25 صدم درصد تا دو و نیم درصد ادامه پیدا می‌کند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد هزینه‌های وام‌دهی برای دولت کمتر باشد. وی خطاب به فدرال رزرو گفته است: «کمک کنید اقتصاد آمریکا مانند موشک رو به جلو حرکت کند».

آمار حاکی از این است که تولید ناخالص داخلی آمریکا در چها ماهه نخست سال 2019 به میزان سه و دو دهم درصد رشد داشته است.

رشد تورم در مارس سال جاری به میزان یک و شش دهم درصد بود که در مقایسه با ماه فوریه به میزان یک دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

ترامپ که فدرال رزرو و «جرومی پاول» رئیس آن را چندین بار به باد انتقاد گرفته بود، در توئیتی اظهار کرده است: «عملکرد اقتصادی چین خوب بود چرا که دولت محرک‌های اقتصادی را به همان اندازه که نرخ بهره را پایین آورده بود در بین سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کرد».

وی فدرال رزرو را به رها سازی تسهیلات تشویق کرده است تا بتواند پول بیشتری به اقتصاد در جهت رونق تزریق کند. وی ادامه داد که این اقدام می‌تواند شامل خرید اوراق قرضه دولتی باشد.

دونالد ترامپ، پاول را به عنوان رئیس فدرال رزرو پیشنهاد کرد و وی از زمان انتصابش در فوریه سال گذشته تا به حال چهار بار نرخ سود را اضافه کرد؛ اقدامی که اعتراض دونالد ترامپ را در پی داشته است.

الی لیندسی» سناتور جمهوری‌خواه و طرفدار ترامپ، گفته است که این انتصاب، یک انتصاب مشکل‌ساز بود.

مشاور تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نیز ریاست فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره به باد انتقاد گرفته است.

وی همینطور در اظهاراتش کاهش نرخ درآمد مردان نسبت به زنان را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که حقوق‌ها باید به یک میزان افزایش پیدا کند.

ایلنا