«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده باید در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور، شکست داده شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، شیف گفت: تصور نمی کنم که این کشور بتواند چهار سال دیگر با رئیس جمهوری همچون ترامپ که هر روز در پی راه های جدیدی برای تفرقه افکنی میان ماست، سرپا بماند.
وی افزود: ترامپ متوجه نیست که جنبه اصلی کارش تلاش برای اتحاد بیشتر در کشور است، از این رو باید شکست داده شود، زیرا نمی دانم نهادهای دموکراتیک ما تا چه حد می توانند بار این نوع حملات به حکومت قانون را برعهده گیرند.
شیف یکی از منتقدان شدیدالحن ترامپ بوده و در صف مقدم تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد عملکرد مالی ترامپ و احتمال همدستی وی و مشاورانش با دولت های خارجی قرار داشته است.
رئیس جمهوری آمریکا نیز متقابلا رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را به طور مکرر هدف انتقادهای خود قرار داده و خواستار استعفای وی شده است.
به گفته شیف، ممانعت ترامپ از نظارت کنگره بر عملکرد وی، کارشکنی در اجرای عدالت محسوب می شود. نظارت کنگره بر عملکرد ترامپ، به خواست دموکرات ها برای استیضاح رئیس جمهوری قوت می بخشد.
طرح استیضاح ترامپ این روزها در آمریکا مطرح است. دموکرات ها از یافته های گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، استفاده کرده اند تا شک و شبهات بیشتری را در مورد ریاست جمهوری ترامپ مطرح کنند.
مولر در گزارش خود اعلام کرد که دو سال تحقیقات در مورد این مساله، تبانی ترامپ با دولت روسیه را محقق نکرده است.
وی نه از ترامپ در مورد کارشکنی در اجرای عدالت رفع اتهام کرد و نه وی را در ارتباط با این مساله، شریک جرم دانست، اما گفت که کنگره در انجام تحقیقات خود درخصوص این پرونده، اختیار تام دارد.
شبک**اروپام**9109**1392