کره شمالی به توقیف یک فروند کشتی این کشور توسط آمریکا به شدت واکنش نشان داد.

کره شمالی: آمریکا با زور نمی‌تواند ما را کنترل کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کره شمالی روز سه شنبه مصادره یکی از کشتی‌های باری این کشور توسط آمریکا را اقدامی غیرقانونی خواند که ناقض روح توافق ایجاد شده بین رهبران دو کشور در نشست قبلی بوده و خواستار بازگرداندن این کشتی بدون تاخیر شد.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که آمریکا به عنوان ناقض اقتدار کره شمالی وضع کرده، نمی پذیرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه که نخواست نامش فاش شود دراین باره گفت: این اقدام به معنی تمدید محاسبات آمریکایی با هدف تسلیم شدن ما با "فشار حداکثری" است و به معنی انکار کلی روح بیانیه مشترک 12 ژوئن 2018 بین آمریکا و کره شمالی است.

در بیانیه وزارت آمده که آمریکا اگر تصور می‌کند می‌تواند کره شمالی را با زور کنترل کند، به شدت اشتباه می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده که کره شمالی با دقت رفتار آمریکا در آینده را زیر نظر دارد.

یالات متحده اعلام کرد که یک کشتی باری متعلق به کره شمالی را به دلیل «حمل غیرقانونی زغال سنگ» توقیف کرده است. بنا به اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده برای نگهداری و تعمیر این کشتی از دلار آمریکا استفاده شده است.

کشتی باری کره شمالی پیش از این حدود یک سال پیش در اندونزی توقیف شده بود.