یک موسسه تحلیل محتوا با تحلیل سخنرانی‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی آمریکا و اسلاف وی در طول یک قرن گذشته، به این نتیجه رسیده که ترامپ نسبت به دیگر روسای جمهور آمریکا در طول 100 سال گذشته دو برابر افراطی‌تر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌، ‌به نوشته روزنامه‌ واشنگتن پست، ترامپ در طول چند روز گذشته از کلمه‌های مثبتی مانند شکوفایی، باورنکردنی، پر رونق، توسعه، خوشبخی، فوق العاده، زیبا، بسیار خوشحال، بزرگترین، بهترین و بیشترین استفاده کرده است. هم چنین در مقابل، او از کلماتی مانند فاجعه، به هم ریختگی، واقعا بد، بدترین، مسخره، جعلی، زشت، سوءاستفاده و مشکلات بسیار به کاربرده است.

تمامی این عبارات توسط دونالد ترامپ و طی چند دقیقه طی روزهای گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. لفاظی‌های او چنان تند بوده است که هر تلاشی از سوی وی برای نشان دادن یک چهره آرام از خودش تقریبا به نوعی هیستری تعبیر شدند.

او گفت: من خونسرد و آرام هستم من به شدت خونسرد و آرامم....کلیان، الان شرایط روحی من چطور است؟ کلیان کانوی، مشاورش در پاسخ می‌گوید: بسیار آرام. و مشاوران دیگر نیز همین عبارات را تکرار می‌کنند.

این غیرقابل تردید است که آمریکا با رئیس‌جمهوری با احساسات بسیار غلیظ روبرو هستیم، چه تند و چه آرام. بطور عادی این نرمال نیست و همه می‌دانند که این تا چه اندازه غیرعادی است.

موسسه تحلیل محتوای Factba.se که کار تحلیل زبانی با هوش مصنوعی را انجام می‌دهد سخنرانی‌های ترامپ از لحاظ احساسی را با سخنرانی‌های اسلافش مقایسه کرده است. با بررسی میلیونها کلمه رئیسان جمهور از هربرت هوور تاکنون به هرکدام یک بازه صفر تا یک مثبت برای کلمات مثبت و صفر تا یک منفی برای کلمات منفی داده است.

بر این اساس میانگین روسای جمهور پیشین آمریکا از هری ترومن با 22 /۰ + گرفته تا 33 /۰+ برای بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما است، هم چنین اگر اظهارات منفی را در بازه زمانی صفر تا منفی یک در نظر بگیریم، به طور میانگین طیف این اظهارات از 19 /۰ - (ترومن) تا 27 /۰ -(بوش) است.

اما بر اساس بررسی سخنرانی‌های ترامپ و توییت‌هایش در فضای مجازی، میانگین اظهارات مثبت وی64 /۰ + بوده و در فضای توییتر 66 /۰ + است. در مقابل میانگین اظهارات منفی وی 53 /۰ و در فضای توییتر 61 /۰ است. با توجه به این ارقام او نسبت به تمام اسلافش در طول یک قرن گذشته دو برابر افراطی است.

به نوشته این روزنامه‌ ، بر اساس آمار به دست آمده، ترامپ اگر چه لزوماً فاشیست نیست، اما ادبیات او فاشیستی است.

جیسون استنلی، فیلسوف ادبیات می گوید: او می‌خواهد وضعیتی را ترسیم کند که این وضعیت همانند یک بحران باشد. او می‌خواهد این وضعیت را به دشمنانش تلقین کند.