نتایج یک بررسی جدید بیانگر‌ آن است که شمار کودکانی که به دلیل مصرف مواد مخدر خودکشی می‌کنند، طی 3 سال گذشته دو برابر شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید بیانگر‌ آن است که شمار کودکانی که به دلیل مصرف مواد مخدر در نیوجرسی آمریکا خودکشی می‌کنند طی 3 سال گذشته دو برابر شده است. 

آمارها نشان می‌دهد، در سال 2018 شمار کودکانی که تلاش کردند با مصرف قرص به زندگی خود پایان دهند در نیوجرسی 70 نفر بوده و این آمار در سال 2015 شامل 36 کودک می‌شده است.

از ابتدای سال 2019 تاکنون، مرکز کنترل مسمومیت از 30 کودک 12 ساله و کوچکتر تماس‌های مبنی بر مصرف قرص دریافت کرده است.

آمارهای مرکز کنترل مسمومیت همچنین حکایت از آن دارد که تنها در یک سال 100 کودک در میانگین سنی 9 تا 12 سال برای خودکشی تلاش کرده‌اند؛ حدود 80 درصد کودکانی که قرص مصرف کرده بودند دختر هستند.

دایان، مدیر اجرایی و پزشکی مرکز کنترل مسمومیت می‌گوید: آمار رو به رشد نشان می‌دهد وضعیت مصرف قرص در کودکان از وضعیت هشدار عبور کرده است؛ ضمن اینکه این فقط یک پدیده در نیوجرسی نیست؛ این اتفاق در سراسر ایالات متحده رخ می‌دهد.

طی دهه گذشته، تلاش‌های خودکشی در سراسر جهان افزایش یافته، اما افزایش قابل توجه نرخ خودکشی در میان جوانان آمریکایی نگران کننده است.