«جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه سه شنبه شب گفت: آمریکا به دنبال تغییر رژیم در سوریه نیست. جفری افزود: مردم سوریه باید سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را تعیین کنند. جفری اضافه کرد: ما تلاش‌ها برای تهیه قانون اساسی سوریه را که باهدف تغییر در سبک و نحوه تعامل دولت با ملت در چهارچوب قانون است، تأیید می‌کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه سه شنبه شب گفت: آمریکا به دنبال تغییر رژیم در سوریه نیست.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، جفری که در اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن صحبت می‌کرد، افزود: مردم سوریه باید سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را تعیین کنند.

وی گفت: هیچکس در دولت آمریکا اسد را یک عامل مثبت در خصوص مسائل مربوط به اداره سوریه یا به صورت ویژه موضوع مبارزه با داعش نمی‌داند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در ادامه گفت: اما در خصوص موضوع نقش اسد در آینده سوریه باید مردم این کشور آن را تعیین کنند.

جفری اضافه کرد: ما تلاش‌ها برای تهیه قانون اساسی سوریه را که باهدف تغییر در سبک و نحوه تعامل دولت با ملت در چهارچوب قانون است، تأیید می‌کنیم.

سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.