فارس نوشت: روزنامه‌نگار سعودی پوشش خبری حملات موشکی یمن به متجاوزان سعودی از سوی رسانه‌های قطری را دلیلی برای حمله به قطر و رسانه‌های آن خواند.

خبرنگار سعودی خواستار حمله عربستان و امارات به قطر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نویسنده و خبرنگار سعودی، قطر و شبکه الجزیره این کشور را اهداف مشروعی برای ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «خالد المطرفی» پنجشنبه (۲۳ خرداد) در حساب توییتری خود از این ائتلاف خواست به ساختمان شبکه مذکور حمله کند.

او نوشت: «ائتلاف عربی [ضد یمن] بر اساس قوانین بین‌الملل حق دارد نه تنها سکوهای پرتاب موشکی را که به فرودگاه ابها اصابت کرد، هدف قرار دهد بلکه می‌تواند آمران، حامیان مالی و رسانه‌ای این حمله را نیز هدف قرار دهد؛ به این معنا که شبکه الجزیره قطر می‌تواند یکی از اهدافی باشد که این ائتلاف حق حمله به آن را دارد».

این روزنامه‌نگار سعودی شبکه الجزیره را به حمایت از «تروریسم» متهم کرد و گفت که جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا پیشتر به دنبال ضربه زدن به این شبکه بود؛ چرا که به ادعای وی، الجزیره از بن‌لادن، سرکرده القاعده و سایر سرکرده‌های این گروه حمایت می‌کرد. المطرفی گفت که سران قطر بعد از تهدید بوش به خواسته‌های او تن دادند و به نظر می‌رسد که به چنین ایده‌ای نیاز است.

خبرنگار سعودی خواستار حمله عربستان و امارات به قطر شد

اظهارات این خبرنگار سعودی در واکنش به پوشش پاسخ موشکی ارتش یمن به فرودگاه بین‌المللی ابها از سوی شبکه الجزیره قطر است. ارتش یمن دیروز چهارشنبه در پاسخ به تداوم محاصره یمن و فرودگاه صنعاء این کشور از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی یک فروند موشک کروز (هدایت شونده) به فرودگاه ابها شلیک کرد. ائتلاف مذکور به اصابت این موشک به فرودگاه اذعان کرده است.

در واکنش به توییت‌های المطرفی، «عبدالله بن العذبه»، سردبیر روزنامه قطری العرب با استناد به حرف‌ها و توجیه‌های او برای حمله به شبکه الجزیره گفت که نیروهای یمنی نیز حق دارند به ساختمان‌های شبکه سعودی العربیه و شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی حمله کنند.

او نوشت: «نمی‌دانم می‌دانی یا نه [ولی] دعوت به حمله به شبکه الجزیره و قانونی خواندن این حمله از سوی شما، به "مقاومت" این حق را می‌دهد که به مقر شبکه‌های العربیه و اسکای نیوز عربی حمله کند؛ به این دلیل که این دو شبکه از حمله ابوظبی و عربستان سعودی به فرودگاه صنعاء و کشتار زنان و کودکان یمن حکمایت کرده‌اند».

خبرنگار سعودی خواستار حمله عربستان و امارات به قطر شد

روابط قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از خرداد 96 به دنبال اتهام چهار کشور علیه دوحه به‌طور کلی قطع شده است. محور سعودی به بهانه اینکه قطر از تروریسم حمایت می‌کند، این کشور را محاصره کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه قطر وضع کرده است.

310 310