شهردار لندن در ادامه درگیری لفظی خود با رئیس جمهور آمریکا، ترامپ را یک کودک 6 فوتی(190 سانتیمتری) خواند.

شهردار لندن: ترامپ یک کودک 6 فوت و 3 اینچی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنشهای لفظی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و صادق خان شهردار لندن، این بار شهردار لندن ترامپ را یک رئیس جمهور 6 فوت و 3 اینچی خواند.

به نوشته روزنامه « ایندیپندنت »، صادق‌خان روز شنبه در جمع معلمان انگلیسی در ساختمان شهرداری «وست مینیستر» با اشاره به خاموش بودن دستگاه تلفن همراهش با طعنه به ترامپ گفت: «آن‌هایی که تلفن‌همراهشان روشن است، اگر فردی شروع به ارسال توئیت درباره من کرد، یک کودک 6 فوت و 3 اینچی، به من اطلاع مدهید!؟»

اشاره صادق خان به توئیت بازیهای ترامپ درباره مسائل مختلف از جمله مسائل و بحرانهای مهم بین‌المللی است.

پیش‌ از این ترامپ در جریان سفرش به لندن در هواپیما در حساب توئیتری خود کوتاهی قد صادق‌خان را به تمسخر گرفته و او را «بازنده کامل» خوانده بود.

شهردار لندن در پاسخ به آن گفته بود: «این مسئله‌ای به مراتب فراتر از توهین‌های بچه‌گانه‌ای است که باید دون شأن رئیس‌جمهور ایالات متحده باشد».

ترامپ در توئیت دیگری با اشاره به افزایش قتل‌های خیابانی با سلاح‌ سرد در لندن، صادق‌خان را «فاجعه» خطاب کرده بود.

ترامپ این حملات توئیتری را در پاسخ به انتقاد صادق خان از وی بیان داشت که ادبیات رئیس‌جمهور آمریکا را مشابه فاشیست‌های قرن بیستم توصیف کرده بود.

«جرمی کوربین» رهبر حرب کارگر انگلیس در واکنش به توئیت‌های ترامپ علیه صادق‌خان گفت: «کاملاً دردناک است که ببینیم دونالد ترامپ از تراژدی کشته شدن مردم برای حمله به شهردار استفاده می‌کند».

از سوی دیگر «جرمی هانت» وزیر امور خارجه بریتانیا و کاندیدای تصاحب مقام نخست‌وزیری این کشور، در نشست انتخاباتی روز دوشنبه با حضور خبرنگاران در خصوص توئیت‌های اخیر ترامپ علیه صادق‌خان گفت: «ترامپ منش خودش را دارد. اما 150 درصد موافقم که خان باید تمرکز بیشتری بر جرائم مرتبط با چاقو داشته باشد و کمتر سیاست‌بافی کند».

تصاویر جنجال در انگلیس همزمان با ورود ترامپ