وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه جرمی کوربین مواضعی ضد یهودی دارد در تلاش است تا مانع از رسیدن وی به مقام نخست وزیری در انگلیس شود.

پامپئو به دنبال جلوگیری از نخست‌وزیر شدن کوربین در انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب کارگر انگلیس مدعی شده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای جلوگیری از نخست وزیر شدن «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر است.

در نوار ضبط شده‌ای که روزنامه واشنگتن پست بدان دست یافته است از پامپئو سوال می‌شود در صورتی که آقای کوربین نخست وزیر انگلیس شود وی چه اقدامی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که پامپئو در پاسخ گفته که وی پیش از آنکه چنین نتیجه‌ای حاصل شود مداخله خواهد کرد.

پامپئو طی ماه جاری در نشست خصوصی در نیویورک گفته بود: احتمالا آقای کوربین به دنبال مدیریت برگزاری انتخابات در انگلیس و پیروزی در آن است. شما باید بدانید که ما نباید منتظر باشیم تا این اتفاقات روی دهد. ما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

این اظهارات سبب شده تا انتقاداتی از مقامات آمریکا درباره مداخله در امور داخلی انگلیس مطرح شود.

یکی از سخنگویان حزب کارگر گفت: تلاش‌های رئیس جمهور ترامپ و مقامات وی برای تصمیم گیری درباره این موضوع که چه کسی نخست وزیر بعدی انگلیس باشد، مداخله‌ای کاملا غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس است.

در حالی که مقامات آمریکایی کوربین را ضد یهودی معرفی کرده‌اند، سخنگوی حزب کارگر گفت: این حزب کاملا به حمایت و دفاع از جامعه یهودیان متعهد است.

انتهای پیام/.