پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24, انتشار تصاویر یک مهاجر السالوادوری و دخترش که در مرز آمریکا غرق شدند, خشم بسیاری را برانگیخت.

مرگ یک پدر و دختر مهاجر در تلاش برای عبور از رودخانه ای در مرز آمریکا خشم بسیاری را برانگیخت.
تصویر جسد این پدر و دختر در حاشیه رود ریو گراند منتشر شده است. آنها در حال تلاش برای عبور از مرز آمریکا و مکزیک بودند.این خانواده اهل السالودار با عبور از گواتمالا و مکزیک برای رسیدن به این محل سه ماه در راه بودند. آنها پس از آنکه نتوانستند درخواست پناهندگی خود را به کنسولگری آمریکا بدهند, چنین تصمیم خطرناکی گرفتند و تلاش کردند با شنا کردن از رودخانه ریو گرانده عبور کنند.
تصاویر منتشر شده از آنها خشم بسیاری را در آمریکای لاتین و آمریکا برانگیخت.
در سنای آمریکا چاک شومر سناتور دموکرات با نشان دادن این تصویر خطاب به ترامپ گفت من از شما می خواهم به این عکس نگاه کنید. آنها جنایتکار و ولگرد نیستند. آنها تنها مردمی هستند که از اوضاع وحشتناک کشورشان می گریزند تا به زندگی بهتری برسند.
دونالد ترامپ هم در جمع خبرنگاران در مورد این حادثه غم انگیز انگشت اتهام خود را به سوی دموکرات ها گرفت. وی گفت من می دانم ما می توانیم مانع از وقوع چنین مسائلی شویم اگر دموکرات ها قانون را تغییر دهند. آنها باید قوانین راتغییر دهند. به این ترتیب دیگر چنین حوادثی رخ نخواهد داد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

اواخر ماه مه , رئیس جمهور آمریکا مکزیک را تهدید کرد اگر کاری برای مقابله با موج مهاجران غیرقانونی انجام ندهد با تحریم های اقتصادی رو به رو خواهد شد. همین تهدیدات موجب شد دولت مکزیک , سیاست های مهاجرتی خود را تشدید کند و در مجموع 15 هزار سرباز را راهی مرز آمریکا کند.