پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جیسون رضائیان در ۱۵ مارس ۱۹۷۶ (۲۵ اسفند ۱۳۵۴) متولد شد و در شهرستان مارین، کالیفرنیا دوران کودکی‌اش را سپری کرده‌است. پدر او، تقی رضائیان، در سال ۱۹۵۹ از ایران به آمریکا مهاجرت کرده بود و مادرش مری اهل شیکاگو بود. او یک برادر به نام علی دارد. همسر او یگانه صالحی است که عکاس خبری روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال» بود و در ابوظبی کار می‌کرد. جیسون رضائیان تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد.

 

واکنش آمریکا به بازداشت جیسون رضائیان

 

به دنبال این اتفاقات، خبر سیاسی اینکه ماری هارف، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت: ما مراتب نگرانی خود را درباره شهروندان آمریکایی که به‌تازگی در ایران بازداشت شده‌اند، از جمله جیسون رضائیان، خبرنگار واشنگتن‌پست و دیگر شهروندان غیرآمریکایی اعلام می‌کنیم. با توجه به محرمانه بودن موضوع قصد نداریم اظهار نظر بیشتری درباره این موضوع کنیم.

 

مأموریت جیسون رضائیان در ایران

 

 

مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضاییان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضد تحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران است.

جیسون رضاییان جاسوس آمریکایی یکی از وظایفش این بود که درمورد آب شرب تهران تحقیق کند برای اینکه از این طریق بتوانند فشار بیاورند.