به دنبال تصمیم گروههای افراطی آلمان برای برگزاری تظاهرات، هزاران نفر از مخالفان آنها در شهر کاسل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

هزاران نفر علیه راست‌گرایان در آلمان تظاهرات کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود هشت‌هزار نفر دیروز (شنبه) به خیابان‌های کاسل آمدند تا به تصمیم نئونازی‌ها برای برگزاری تظاهرات در غرب آلمان اعتراض کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان ، راست‌گرایان گفته بودند که این تظاهرات در واکنش به انتشار اخباری در رسانه‌ها در ارتباط باکشته شدن یکی از مقامات محلی وجلوه‌دادن راست‌گرایان به عنوان عوامل افراط‌گرا ترتیب داده می‌شود.پلیس اعلام کرده بود که انتظار دارد که حدود 500 نفر از هواداران راست‌گرایان افراطی در این تظاهرات شرکت کنند.

«کریستینه لامبرشت» وزیر دادگستری آلمان تصمیم این حزب راست‌گرا در برگزاری تظاهرات، آنهم چند هفته پس از وقوع چنین جنایتی را محکوم کرد.

«والتر لوبکه» از هواداران سیاست درهای باز صدراعظم آلمان روز دوم ماه ژوئن در شهر کاسل، (۱۲ خرداد)در پی شلیک گلوله به سرش کشته شد.در پی این حادثه، فردی که متهم به داشتن گرایش‌های راست‌گرایانه است، در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

مرگ مشکوک لوبکه و تهدید به مرگ «هنریته رکر» و «آندرآس هولشتاین» شهرداران شهرهای «کلن» و «آلتنا» که طرفدار سیاست‌های حمایت از پناهجویان هستند، نگرانی درباره رشد افراط‌گرایان را افزایش داده است.

انتهای‌پیام/م