رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز تأکید کرد که ایران خواهان جنگ با آمریکا و همپیمانان این کشور نیست.

رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا: ایران خواستار آغاز جنگ نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز در روزهای اخیر به صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است و در همین راستا، «رابرت اشلی» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در پاسخ به خبرنگاران در خصوص این موضوع تأکید کرد که ایران خواهان آغاز جنگ با آمریکا یا همپیمانان این کشور نیست.

این مقام دفاعی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار « سی ان ان » در «اسپن» ایالت «کلرادو» در خصوص جدیدترین تحولات در خلیج‌فارس در خصوص نفتکش انگلیس، در حالیکه به طور خاص به این قضیه اشاره نکرد، تصریح کرد که هیچ‌یک از دشمنان و رقیبان آمریکا از جمله ایران، چین و روسیه خواستار آغاز جنگ نیستند و «پیامد آن (جنگ) برای همه بسیار وحشتناک خواهد بود».

رابرت اشلی اقدامات ایران در هفته‌های اخیر از جمله توقیف کشتی انگلیسی را پاسخ تهران به فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی و فشار دیپلماتیک خواند و گفت: «من ایران را در نقطه عطف می‌بینم، آنچه که شاهد آن هستید، تلاش برای از بین بردن وضعیت کنونی است».

روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی به دلیل عدم رعایت مقررات بین‌المللی، توقیف شده است. این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که نیروهای ویژه انگلیس با حمله به یک نفتکش حامل نفت ایران که در حال عبور از آب‌های بین‌المللی نزدیک «جبل طارق» بود، این کشتی را توقیف کردند. جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را که به بهانه اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه صورت گرفته، «راهزنی دریایی» توصیف کرده است.

در پی توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس امروز اذعان کرد که لندن از توان کافی برای محافظت از تمام کشتی‌های تجاری خود، برخودار نیست. ( جزئیات بیشتر )

انتهای پیام/م