خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ترامپ در نظر دارد پیش از انتخابات 2020 نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند

 قبل از انتخابات، سربازان آمریکایی ار افغانستان تخلیه می‌ شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور می خواهد نظامیان آمریکایی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 که وی برای دومین دوره ریاست جمهوری در آن شرکت خواهد کرد، از افغانستان به آمریکا بازگرداند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در گفتگو با سازمانی موسوم به باشگاه اقتصادی واشنگتن ( Economic Club of Washington) درباره این که آیا وی به کاهش نیروها در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا امیدوار است یا خیر، گفت: این دستور العملی است که من از رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده ام.
پمپئو افزود: این (دستور العمل) بدون ابهام، (درباره) «پایان دادن به جنگ بی پایان، آغاز عقب نشینی» بوده است.
ترامپ قبل از انتخابات، افغانستان را از سربازان آمریکا تخلیه می‌کند
ترامپ پیش از انتخاب شدن به ریاست جمهوری در سال 2016 عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را که طولانی ترین جنگ آمریکا به شمار می رود، وعده داده بود. اما وقتی که ترامپ به قدرت رسید، پذیرفت نظامیان آمریکایی را به این کشور اعزام کند و در حال حاضر حدود 14 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.
با وجود این، آمریکا گفتگوی مستقیم بی سابقه ای را با طالبان به امید دست یافتن به توافقنامه ای که عقب نشینی از افغانستان را اعلام کند، آغاز کرده است و دونالد ترامپ، بار دیگر تمایل به پایان دادن به "جنگ بی پایان" را به منظور ورق زدن صفحه مداخلات پر هزینه آمریکا در خارج مطرح کرده است.
مایک پمپئو با ابراز "خوش بینی" اطمینان داد مذاکرات، دستیابی به "پیشرفت های واقعی" را امکان پذیر کرده است.
به نظر می رسد با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که برای پایان ماه سپتامبر پیش بینی شده است و رقابت ها در آمریکا برای وارد شدن به کاخ سفید، واشنگتن مصمم است به این گفتگوهای صلح سرعت ببخشد. زلمای خلیل زاد، مذاکره کننده آمریکایی در حال حاضر در کابل، پایتخت افغانستان به سر می برد و در روزهای آینده به دوحه، پایتخت قطر برای شرکت در مذاکرات جدید با طالبان عزیمت خواهد کرد.
23231