وزارت دفاع روسیه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی جدید فراصوت با برد عملیاتی 5000 کیلومتر خبر داد.

 «شکارچی» ۲۰ تنی جدید روسیه پرواز کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی فراصوت به نام «شکارچی» خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» وزارت دفاع روسیه بدون اعلام محل دقیق این پرواز آزمایشی اعلام کرد که این پهپاد پس از برخاستن از یکی از فرودگاه‌های این کشور ، حدود 20 دقیقه پرواز کرده است. این پهپاد جدید بعد از چند دور پرواز در ارتفاع 600 متری، با موفقیت بر باند فرودگاه فرود آمد.

در حالی که مشخصات فنی این پهپاد پنهان مانده، اما گزارش برخی رسانه‌ها حکایت از آن دارد که پهپاد شکارچی هنگام برخاستن بین 20 تا 25 تن وزن دارد و برد عملیاتی آن 5000 کیلومتر است. همچنین گفته می‌شود که پهپاد شکارچی قادر است با سرعت فراصوت 1400 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون هیچ عکس و فیلمی از پرواز این پهپاد ارائه نکرده و تنها در نمایشگاه «ارتش-2019» که اواخر ژوئن (خرداد) در مسکو برگزار شد، مدلی از این هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.

چندی قبل نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» را به عنوان «بهترین هواپیمای جنگی جهان» توصیف کرد.

پوتین در مراسمی با حضور جمعی از منتخبان این کشور گفت: «سوخو -57 ،بهترین هواپیمای روز جهان است. این بهترین هواپیما در جهان با تمام ویژگی‌های عملیاتی و تسلیحاتی است و هیچ هواپیمای دیگری نمی‌تواند همانند هواپیمای ما پرواز کند.»

پرواز موفق «شکارچی» فراصوت جدید روسیه

سوخو-57 ، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر دفاع هوایی دشمن است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ