روزنامه آرمان ملی : ​مایک‌پمپئو در گفت‌وگویی با شبکه بلومبرگ برای حضور در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و مدعی شد: «من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد. ما می‌خواهیم رفتار حکومت ایران تغییر کند تا مردم ایران سرانجام بتوانند به آن‌چه سزاوارشان است، دست یابند.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به همین منظور «آرمان ملی» گفت‌وگوی کوتاهی را با حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید:

  وزیر خارجه آمریکا از طرح این ادعا که خوشحال می‌شود به ایران بیاید، چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی مایک پمپئو طراح جنگ روانی آمریکا علیه ایران است.

جنگ روانی که عملا با شکست مواجه شده است. ادعایی که وزیر خارجه آمریکا تحت عنوان سخن گفتن با ملت ایران مطرح داشته، ایشان تاکنون هیچ گونه محدودیتی برای این سخن گفتن نداشته است. همگان می‌دانند که 85 درصد رسانه‌های دنیا تحت نفوذ ایالات متحده، لابی صهیونیستی و دشمنان ملت ایران است. لذا همه آن مصادیق جنگ روانی و دروغ‌هایی که پمپئو علیه مردم ایران مطرح می‌داشته بازتاب داده‌اند. به‌طور مشخص از زمانی که پمپئو 12 شرط را علیه ایران مطرح داشت بیشترین دروغ‌ها را ضمن آن شروط مطرح کرد. همه دروغ‌های پمپئو علیه ایران مطرح شد.

لذا هیچ زمانی مواضع ایشان با محدودیتی مواجه نشده است. همچنین چهره واقعی پمپئو همچون ترامپ و بولتون برای مردم ایران کاملا آشکار و مشخص است. مقامات کاخ سفید به دنبال خیر و صلاح مردم ایران نیستند بلکه آنها به شدت از مردم ایران عصبانی هستند. حداقل در 3 مورد ترامپ و پمپئو مردم ایران را تحت عنوان ملت تروریسم خطاب قرار داده و به مردم ایران توهین کرده‌اند. به گونه‌ای که چنین توهینی در تاریخ مناسبات ایران و آمریکا بی‌سابقه بوده است. بنابراین در حال حاضر مساله‌ای که پمپئو مطرح می‌دارد راه آن نیز باز نیست.

لذا این موضوع بیشتر تحت عنوان جنگ روانی مطرح می‌شود. ادعای عدم آزادی رسانه‌ها در ایران توسط پمپئو ادعایی فریبکارانه است. این مساله که پمپئو مطرح می‌دارد که محمدجواد ظریف به راحتی به نیویورک سفر می‌کند. کاملا طبیعی است که باید وزیر خارجه کشورمان به آمریکا سفر داشته باشند. ایالات متحده بر اساس معاهده مقر که بعد از سلسله کنفرانس‌های تهران، یالتا و... شکل گرفت متعهد شدند که شرایط را برای سفر دیپلمات‌های دنیا فراهم کنند. کما اینکه آمریکایی‌ها بر علیه وزیر امور خارجه کشورمان کاملا بالعکس عمل کردند. به گونه‌ای که تا جای ممکن، سعی داشتند که ایشان را محدود کنند.

لذا این گونه مواضع بخشی از جنگ روانی شکست خورده آمریکا است. حضور پمپئو در رسانه‌های ایرانی برای ملت ایران توهین آمیز است.

چون ماهیت پمپئو برای ملت ایران شناخته شده است. لذا بهتر است ایالات متحده سیاست شکست خورده خودشان را بر علیه ملت ایران اصلاح کنند. آمریکا به بهانه‌های مختلف مانع می‌شود تا ملت ایران نتواند حتی غذا و داروی مورد نیازشان را تامین کنند.

 با توجه به آنکه یوسف بن علوی وارد تهران خواهد شد، این سفر را در چه چارچوبی  می‌دانید؟

ایران و عمان روابط بسیار خوبی داشته‌اند. به نظر می‌رسد شرایط خط تنش زدایی در منطقه خلیج فارس تقویت شده است. می‌دانیم که آخرین حربه‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد. انهدام پهپاد آمریکایی نشان داد که آنها نمی‌توانند ابزارهایی را که به رخ سایر کشورها می‌کشند، به رخ ایران بکشند.

همچنین با تکیه بر این ادوات و تجهیزات رجزخوانی بر علیه ملت ایران را دنبال می‌کردند حال می‌دانند که نمی‌توانند چنین مسیری را بپیمایند. بی‌ثباتی در منطقه خلیج فارس دامن کشورهای منطقه را گرفته است. لذا خط تنش‌زدایی متوقف شده است.

یوسف بن علوی و عمان معمولا نامشان با تنش‌زدایی در منطقه همراه بوده است. در شرایط کنونی مصادیق عملی فراهم شده تا منطقه وارد تنش‌زدایی شود. بنابراین سفر بن علوی به تهران را می‌توانیم در چارچوب تنش‌زدایی در منطقه قلمداد کنیم.

 با توجه به آنکه دادگاه عالی بریتانیا با صدور حکمی به نفع یک شرکت تسلیحاتی انگلیسی، اعلام کرد که این شرکت نباید همه سود ناشی از مبلغی را که بابت فروش تانک‌های چیفتن از ایران دریافت کرده، به تهران پرداخت کند، این اقدام تازه انگلیسی‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

انگلیسی‌ها سعی داشته‌اند یک روند منفی را در سیاست خارجی خودشان بر علیه تهران شکل دهند. اما لندن نمی‌تواند حقوق ایران را نادیده بگیرد. بریتانیا بر اساس مقررات بین‌المللی و قراردادی که برای خرید تانک‌های چیفتن انگلیسی وجود داشته باید سود این پول را پرداخت کند.

آمریکایی‌ها که با قلدری با ایران رفتار کرده و مناسبات خصمانه‌ای طی 4 دهه گذشته نسبت به ملت ایران داشته‌اند آنها نیز مجبور شدند سود قراردادهایی را که با وزارت دفاع ایران داشتند را پرداخت کنند.

در حال حاضر نیز انگلیسی‌ها مجبورند که چنین کاری را انجام دهند. در فضای سیاسی شکل گرفته ناشی از تنش‌زایی میان تهران-واشنگتن، دادگاه عالی بریتانیا این حکم را صادر کرده‌ است. اما در نهایت انگلیسی‌ها مجبور خواهند شد که کل قرار داد و سود آن را به ایران پرداخت کنند.