طالبان امروز سه‌شنبه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده یک انتخابات قلابی خوانده و گفت، شبه‌نظامیان این گروه هر آن چه که بتوانند برای جلوگیری از برگزاری آن انجام خواهند داد و در عین حال به مردم هشدار داد از حضور در تجمعات انتخاباتی به دلیل این که هدف حملات این گروه قرار خواهند گرفت بپرهیزند.

هشدار طالبان به افغانها: در تجمعات انتخاباتی شرکت نکنید چون به آنها حمله می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، گروه شبه نظامی طالبان افغانستان در بیانیه‌ای تاکید کرد، افغانستان به جای تمرکز بر برگزاری انتخابات 28 سپتامبر باید بر مذاکرات با آمریکا در راستای حصول یک توافق برای تعهد آمریکا به خارج ساختن نظامیانشان از این کشور تمرکز کند.

طالبان اظهار کرد: این انتخابات چیزی بیش از یک حقه به منظور فریب مردم عادی افغانستان و ارضای امیال گروهی محدود از سیاستمداران قلابی نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که کارشناسان عقیده دارند اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به احتمال زیاد در این انتخابات برای دومین دور به پیروزی خواهد رسید.

اشرف غنی، یک مقام سابق بانک جهانی و آموزش دیده در آمریکا است که در سال 2014 بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به این سمت رسید.

طالبان خواستار تحریم این انتخابات شده و گفته، شبه نظامیانشان هر آن چه بتوانند برای جلوگیری از برگزاری این انتخابات انجام خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شد: افغان‌ها باید در راستای جلوگیری از خساراتی که هموطنان خود ما به کشور تحمیل می‌کنند باید از هر گونه تجمع و گردهمایی که جزو اهداف بالقوه برای حمله هستند دور بمانند.

طالبان تصریح کرد: حامیان خارجی برگزاری این انتخابات باید بر پایان دادن به اشغالگری در افغانستان و ایجاد یک صلح واقعی تمرکز کنند و نگذارند که فرآیند صلح فعلی در این مرحله حساسش به خاطر چند چهره معدود خراب شود.

این در حالی است که زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا به مذاکرات صلح افغانستان روز دوشنبه گفت، در دور اخیر این مذاکرات با طالبان در قطر پیشرفت چشمگیر حاصل شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفت که در مذاکرات پیشرفت فوق العاده حاصل شده است.