معاون استاندار ساراتوف روسیه گفت: روابط ایران و روسیه در بالاترین سطح خودش قرار دارد و باید از این فرصت برای توسعه تبادل تجاری استان‌ها استفاده کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الکسی اسرلینکف بعدازظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی مازندران، در اتاق بازرگانی اظهار کرد: سطح روابط بین دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد، باید بتوانیم بخش‌های جدید را برای ادامه همکاری‌ها فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی و غلات دو استان شباهت زیادی دارد هر دو استان از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شویم.

معاون استاندار ساراتوف روسیه با اشاره به ظرفیت اقتصادی و تجاری این استان، افزود: همه خطوط صنایع در مازندران ما وجود دارد، ششمین مقام برای تولید سوخت در روسیه را در اختیار داریم و محصولات مختلف متالوژِی در استان ما وجود دارد.

وی با اعلام اینکه 6 میلیون هکتار سطح کشت کشاورزی داریم، گفت: توسعه ارتباط بخش کشاورزی یکی از الویت‌های ما است و سال گذشته 1.5 میلیون تن روغن آفتابگران تولید کردیم.

استرلینکف ادامه داد: علاقه‌مند به توسعه ارتباط بین مازندران و استان ساراتوف روسیه هستیم، آمادگی داریم که نیازمندی‌های گوشت گوسفند ایران را بدون واسطه تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار آن علاقه‌مند به واردت گوشت پرندگان از ایران هستیم و برای تولید محصولات صنعتی کشاورزی با ایران به ویژه مازندران همکاری خودمان را اعلام می‌کنیم.

معاون استاندار ساراتوف روسی با اشاره به قابلیت‌های منطقه گردشگری مازندران، بیان کرد: آمادگی داریم آژانس‌های گردشگری روسیه را وارد مازندران کرده و به صورت مستقیم با مسؤولان استان وارد مذاکر کرده و می‌توانیم زمینه حضور گردشگران روسی را به مازندران فراهم کنیم.

وی از اعلام آمادگی روسیه به ویژه استان ساراتوف برای توسعه ارتباط علمی خبر داد و گفت: آماده جذب دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به روسیه هستیم.

استرلینکف خاطر نشان کرد: برای تبادل کالا نیاز به رفع مشکلات و موانع قانونی داریم که برای رفع این مشکل نیاز به بررسی بیشتر در سطح کلان داریم.

در ادامه عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های مناسبی تولیدی که در استان وجود دارد، بخش خصوصی آمادگی برای توسعه ارتباط با این مازندران دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در توسعه ارتباطات، تصریح کرد: با برداشتن موانع پیش رو با حمایت مسؤولان دو  مازندران می‌توانیم  پایه‌گذار توسعه ارتباط دو استان باشیم.

در ادامه حسن خیریان‌پور معاون استاندار مازندران از آمادگی مازندران برای تبادل کالا به صورت تهاتر خبر داد و گفت: تولید 7 میلیون تن محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مناسب مازندران برای توسعه ارتباطات است.