ایرنا- فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش مشترک ایران و روسیه تا پایان سالجاری در اقیانوس هند برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیردریا دار مجتبی محمدی عصر یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار در نشست با خبرنگاران افزود: توافق درخصوص برگزاری رزمایش بین ۲ کشور ایران و روسیه در منطقه هند صورت گرفته اما تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

وی همچنین از رزمایش بزرگ ایران با حضور نیروی‌های دریایی، هوایی و پدافند در دیماه سال‌جاری در سواحل مکران و دریای عمان خبر داد.

فرمانده منطقه یکم نداجا یادآورشد: روند اعزام ناوگروه‌ها از ایران به آب‌های آزاد نیز همچنان درحال انجام است و درحال حاضر ناوگروه شصت و سوم در خلیج عدن می‌باشد.

دریادار محمدی ادامه داد: پایش و رصد نیروهای خارجی در منطقه از دیگر ماموریت‌های نداجا است که این اقدام با بهره گیری از تجهیزات شناسایی الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون وضعیت رفت وآمد شناورهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان نیز به صورت عادی انجام می‌شود.

نیازی به حضور بیگانگان درتامین امنیت منطقه نیست

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: به برکت نیروهای مسلح کشورمان امنیت در منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند حاکم است و در این زمینه نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست.

دریادار محمدی بیان داشت: تهاجم، تعرض، حمله و جنگ جزو سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و کشورما با شعار صلح و دوستی و با استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه، بدنبال امنیت است.

وی گفت: اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت را به جامعه جهانی مخابره کنیم، گام مثبتی در جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه برداشته شده که نقش رسانه‌‎ها در تحقق این مهم تاثیرگذار است.

فرمانده نداجا اظهارداشت: حفظ منافع دفاعی، ارائه قدرت بازدارندگی و دفع هرگونه تهاجم وتعرض از سوی بیگانان در ایران به برکت نیروهای مسلح است.

وی با قدردانی از فعالان رسانه ای هرمزگان گفت: خبرنگاران همواره دوشادوش نیروی دریایی راهبردی ارتش بوده و در انعکاس به موقع توانمندی‌ها و فعالیت‌های این نیرو حضوری فعال داشته اند.

در پایان این مراسم فرمانده منطقه یکم نداجا از فعالان  رسانه در این حوزه تجلیل کرد.