یک منبع صهیونیستی فاش کرد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا به دنبال دستاوردی بزرگ است و از آنجا که احتمال دستیابی وی به توافق با ایران و یا کره‌شمالی کمتر شده درصدد رونمایی از طرح «معامله قرن» با هدف دریافت جایزه صلح نوبل است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الیوم، پایگاه عبری‌زبان «والا» فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل جاه‌طلبی‌های خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال 2020، عجله دارد که طرح «معامله قرن» را اعلام کند.

پایگاه خبری «والا»، که نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی است، افزود ناظران خاطرنشان می‌کنند که ترامپ بخش سیاسیِ طرح خود برای به اصطلاح صلح در خاورمیانه را قبل از انتخابات پارلمانی اسرائیل در 17 سپتامبر آینده، اعلام خواهد کرد.

ناظران می‌گویند این امر به دلیل ملاحظات سیاسی ترامپ و جاه‌طلبی‌های وی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا است و ترامپ به یک دستاورد بزرگ دیپلماسی نیاز دارد تا او را از رقبای دموکراتش و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین متمایز کند.

به نوشته این پایگاه خبری، ترامپ توافق‌های( احتمالی) با کره‌شمالی و ایران را به منزله یک دستاورد احتمالی فرض می‌کرد ولی شانس دستیابی به توافق با پیونگ‌یانگ و تهران کاهش یافته؛ از این‌رو ترامپ تصمیم گرفته است بر روی طرح «معامله قرن» جهت ایجاد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان متمرکز شود.

این منبع افزود، تیم ترامپ معتقد است که توافق صلح در خاورمیانه می‌تواند جایزه صلح نوبل را به ترامپ اعطا کند، با علم به این موضوع که اوباما صرفا به دلیل ترغیب به خلع سلاح هسته‌ای در جهان برنده این جایزه شد و ترامپ می‌خواهد به عنوان بانی صلح در خاورمیانه به این جایزه دست یابد.

این در حالی‌ است که به تازگی دونالد ترامپ اعلام کرد که احتمالا رونمایی از معامله قرن را به بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در تاریخ 17 سپتامبر( 26 شهریور) موکول خواهد کرد.