رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با صدراعظم آلمان بار دیگر اعلام کرد، آماده نشستن بر سر میز مذاکراه با رژیم صهیونیستی است.

اعلام آمادگی «عباس» در سفر آلمان، برای مذاکره با تل‌آویو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌اللمل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان که به آلمان سفر کرده با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه « النشره »، محمود عباس در این دیدار بار دیگر بر آمادگی برای نشستن بر سر میز مذاکره با رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کرد و گفت: بر التزام خود به قانون بین‌الملل برای تحقق صلح بر اساس راهکار دو دولتی و در مرزهای 1967 تأکید می‌کنیم.

وی ادامه داد: سنگ اندازی‌های اسرائیل ما را بن بست رساند و پیامدهای خطرناک خواهد داشت.

عباس سپس خواستار تعیین میانجی دیگری به جز آمریکا برای نظارت بر مذاکرات سازش شد و گفت: دولت آمریکا که پرونده‌های قدس، آوارگان، امنیت و شهرک‌سازی را از روی میز مذاکرات برداشته، کمکی به تحقق صلح و امنیت در منطقه ما نمی‌کند.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 متوقف شد زیرا تل‌آویو حاضر به توقف شهرک‌سازی، اجرایی شدن راهکار دو دولتی ، ایجاد دولت فلسطین در مرزهای 1967 و آزادی اسرای فلسطینی نشد.

محمود عباس در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد، پس از انتخابات رژیم صهیونیستی (در ماه سپتامبر) از طرح ادعایی صلح موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

انتهای پیام/ص